Gå til innhold

Ang. vektnedgang og oppkasting under svangerskapet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner til ei som er gravid nå, som visstnok er veldig dårlig form pga mye kvalme osv. Hun kaster opp hver dag, og i starten skrøt hun av at hun hadde gått ned 4 kilo på en uke, og nå skryter hun nesten hensynsløst over hvor mye hun kan putte i tryne uten å legge på seg, for alt kommer jo opp igjen uansett. Virker ikke som hun teker på at d er en baby hun har i magen akkurat..Heller som om d er superviktig for henne å gå ned mest mulig i sv.skapet, mens andre legger på seg så ler hun av dem og godter seg over det. Dama er godt lubben fra før da, rett under 160 og rundt 70 kilo før hun ble gravid, så hun trenger jo ikke akkurat å legge på seg så mye mer..men å skryte av å gå ned i vekt når man er gravid er litt lavmål synes jeg. babyen trenger jo næring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått det, får babyen det den skal ha så lenge det er noe å ta av, og når en veier 70 kg og er 160, så er det jo noe å ta av.

Skrevet

Jeg er 156 høy og før første svangerskap veide jeg nesten 70, med andre ord hadde en del ekstra vekt. Jeg gikk ned masse kg de første 6 mnd da jeg spydde heletiden og klarte nesetn ikke å spise. Men jeg slapp alikevel unna intravinøs næring fordi de mente at babyn fikk nok siden jeg hadde overvekt når jeg startet.

Jeg gikk vel opp igjen bare 3 kg de siste mnd og babyn kom en mnd for tidlig og veide veldig lite. så selv om jeg hadde mye å gå på til å begynne med så var det helt klart ikke bra for barnet at jeg mistet så mye vekt.

Syntes det er synd når gravide tenker mer på sitt utseende en babyn beste.

(nå skrøyt ikek jeg av å gå ned i vekt sånn da jeg var faktisk bekymmret.)

Skrevet

Er jammen glad jeg går opp jeg..men syns d er trist på dem som er dårlige og bekymra for babyen men ikke klarer å få i seg mat. men å skryte av å gå ned i vekt er trist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...