Gjest Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Har noen laksefileter, sånne dypfryste, som jeg gjerne skulle brukt. Håper noen har forslag til hva jeg kan gjøre med dem.
Gjest mphs Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Jeg liker best å steke de i ovnen med sitronpepper og estragon eller sitronpepper og dill på.(ikke ha på ekstra salt, det er nok i sitronpepperet)
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Steke dem i stekeovnen krydret med sitronpepper. 225 grader i 30 min. Eller wokke dem sammen med grønnsaker og ha nudler og søtsur saus til.
kisso Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 her bakes den i ovnen med strimlet gulrøtter (små), hakket vårløk i ringer eller purre og dill og presset sitron på. Og jeg vet det høres rart ut men de her i huset elsker når jeg serverer med karrisaus faktisk sånn wok saus også ris, i tillegg har jeg av og til en skikkelig god salat alt etter hvor rask middagen skal være, nå ble jeg sulten gitt...
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 En rett som er enkel og kjempegod er: Stek laksefiletene gjerne med litt urtekrydder. Stek følgende med olivenolje og urtekrydder: Squash, grønn og gul Aubergine Paprika Rødløk Serveres med de stekte grønnsakene, fetaost (utrolig godt til laks), ovnsstekte poteter og laksen på toppen av grønnsakene... har bare en ting til å si: NAM ;-)
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 vi hadde laks i går slik gjør jeg det; legg i ildfast form, krydre med hvitløk og urte krydder. stekes i ovnen til de er ferdige. ' i en annen ildfast form legger jeg potetbåter (med skall) med litt olivenolje og salt og pepper over. stekes ca en halvtime. har salat eller nadrre grønnsaker ved siden av og så creme fresh saus... en boks creme fresh varmes opp, rør inn en terning med grønnsaksbuljong (syns knorr smaker best) er også godt med ris eller couscous ved siden av
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 MMMM, nå ble jeg sulten! Takk for mange gode tips :-) Er så kjedelig å alltid gjøre det samme
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Dette spiste jeg tre ganger i uken under graviditeten: Laksefilet i en ildfast form ved siden av spinat, kokte poteter i skiver og gulrot og broccoli som er lett kokt. Jeg helte så på sitronsaft, fløte og av og til pesto, og tok litt ost på toppen. 20 min i ovnen på 200 grader. Veldig godt, men jeg klarer ikke spise det lenger da det minner så mye om graviditeten, og jeg blir så sentimental.
Nillo Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Her er noko som er enkelt og godt Steik laksefileane på steikepanna, krydre med salt og pepper. Når dei er gjennomsteikt, løft dei over på eit fat, og hell ein pakke med creme frech(?) oppi steikeskyen, kok dette opp, msak til med salt og pepper om nødvendig. Legg laksefilene oppi sausen igjen, og vips så er middagen ferdig Serveres f.eks med poteter, salat, kokt gulrot og selerirot Kjempegodt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå