Gå til innhold

Middagstips med laksefilet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen laksefileter, sånne dypfryste, som jeg gjerne skulle brukt.

Håper noen har forslag til hva jeg kan gjøre med dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker best å steke de i ovnen med sitronpepper og estragon eller sitronpepper og dill på.(ikke ha på ekstra salt, det er nok i sitronpepperet)

Skrevet

Steke dem i stekeovnen krydret med sitronpepper. 225 grader i 30 min.

 

Eller wokke dem sammen med grønnsaker og ha nudler og søtsur saus til.

 

 

Skrevet

her bakes den i ovnen med strimlet gulrøtter (små), hakket vårløk i ringer eller purre og dill og presset sitron på. Og jeg vet det høres rart ut men de her i huset elsker når jeg serverer med karrisaus faktisk sånn wok saus også ris, i tillegg har jeg av og til en skikkelig god salat alt etter hvor rask middagen skal være, nå ble jeg sulten gitt...

Skrevet

jeg laget laksesuppe i går..mmmm :)

Skrevet

En rett som er enkel og kjempegod er:

 

Stek laksefiletene gjerne med litt urtekrydder.

 

Stek følgende med olivenolje og urtekrydder:

Squash, grønn og gul

Aubergine

Paprika

Rødløk

 

Serveres med de stekte grønnsakene, fetaost (utrolig godt til laks), ovnsstekte poteter og laksen på toppen av grønnsakene...

 

har bare en ting til å si: NAM ;-)

Skrevet

vi hadde laks i går :)

 

slik gjør jeg det;

legg i ildfast form, krydre med hvitløk og urte krydder.

stekes i ovnen til de er ferdige. '

 

i en annen ildfast form legger jeg potetbåter (med skall) med litt olivenolje og salt og pepper over. stekes ca en halvtime.

 

har salat eller nadrre grønnsaker ved siden av :)

 

og så creme fresh saus... en boks creme fresh varmes opp, rør inn en terning med grønnsaksbuljong (syns knorr smaker best)

 

er også godt med ris eller couscous ved siden av :)

Skrevet

MMMM, nå ble jeg sulten!

 

Takk for mange gode tips :-)

 

Er så kjedelig å alltid gjøre det samme

Skrevet

Dette spiste jeg tre ganger i uken under graviditeten: Laksefilet i en ildfast form ved siden av spinat, kokte poteter i skiver og gulrot og broccoli som er lett kokt. Jeg helte så på sitronsaft, fløte og av og til pesto, og tok litt ost på toppen. 20 min i ovnen på 200 grader. Veldig godt, men jeg klarer ikke spise det lenger da det minner så mye om graviditeten, og jeg blir så sentimental.

Skrevet

Her er noko som er enkelt og godt :)

 

 

Steik laksefileane på steikepanna, krydre med salt og pepper. Når dei er gjennomsteikt, løft dei over på eit fat, og hell ein pakke med creme frech(?)

oppi steikeskyen, kok dette opp, msak til med salt og pepper om nødvendig. Legg laksefilene oppi sausen igjen, og vips så er middagen ferdig ;)

 

Serveres f.eks med poteter, salat, kokt gulrot og selerirot

Kjempegodt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...