Pepperkakedame Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Hva bruker dere som nylig har fått bebis som prevansjon? Tulla mi er 2 mnd no og vi har gjennomtatt sengekosen:) Jeg fullammer så da sies det jo å være ganske sikkert. Natteammer 1 gang. Venter dere til mensen har kommet med å bruke annen prevansjon, eller begynner dere på noe før??
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Med mindre du ammer hver 3 time bør du bruke noe allerede nå. Kondomer er greie. Eller cerazette, hormonspiral, kobberspiral eller minipiller som alle kan brukes under amming.
Havhesten Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Begynn for guds skyld med noe før eggløsning, for du vet ikke når den kommer. Mange har brent seg på det- vips 2 barn på under 1 år.... Jeg kan anbefale kobberspiral Mvh
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg ville nok begynt på noe ja, med mindre dere er åpne for at du skal bli fort gravid igjen ) Jeg satt inn spiral 12 uker etter fødselen. Syns det var veldig greit. Godt å vite at man er på den sikre siden. Var helt uaktuelt for meg å bli gravid igjen med en gang.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Dere bør nok bruke annet i tillegg, husk at første eggløsnng kommer før den første mentruasjonen etter et svangerskap. Jeg ble gravid før jeg fikk mensen tilbake, da hadde vi planalgt å få to tette også vel og merke.
du og jeg og vi to Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Jeg bruker Cerazette, tar ingen sjanse etter at jeg ble gravid sist mot alle odds. Kjempekoselig med mini altså, han er veldig velkommen - men jeg tar ikke sjansen på at det kommer en til. Amming er ganske sikkert, og hvis ganske holder for deg så er det godt nok. Jeg klarer ikke tanken på barn med ett års mellomrom, så for meg var det ikke noe alternativ. Venter du til mensen kommer - har du allerede hatt en eggløsning, og en sjanse til å bli gravid.
Pepperkakedame Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2008 ookii... Kjenner jeg ble bittelitt stressa nå. Mener jeg har hørt at så lenge man nattammet å ammet gjevnt på dagen skulle dette være like sikkert som en p-pille... Meen som dere sier man vet jo ikke når den første eggløsningen kommer. Har kun hatt sex 2 ganger krysser fingra for at det hele har gått bra... Jeg får ikke bruke noe med hormoner i så da er det vel kobberspiral som muligens blir løsningen da. Dere som bruker det, har dere mye småblødninger, var det vondt å sette inn???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå