Gå til innhold

Betale for forlovere ved bryllup i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann. vi har valgt forlovere og pratet om utenlandsbryllup.

sjekket med to bryllupsarrangører samt sjømannskirken om hvem som dekker tur. Fikk samme svar-gjester dekker selv reise og opphold. Bryllupsfeiring vi,

så hva mener dere er rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legger til at forloverne har hørt de skal bli betalt hele turen for.. og vi har hørt motsatt.. skikkelig vanskelig..

vi har et vennepar som allerede er med men de betaler selv og har ikke nevnt noe annet heller..:( ubehagelig situasjon...

Skrevet

De betaler reise, dere betaler opphold??

Skrevet

Jeg tror at vi hadde betalt for reisen til forloverne. For de "må" jo være med. Så hadde vi invitert de som ville til å være med, men de måtte da betale selv.

Og ellers så kommer det ann på om dere skal dit bare for å gifte dere, eller om dere skal være der på ferie også. Hadde det vært en ferie i tillegg så hadde vi tenkt at de skulle betale mat og opphold (dersom losji kommer utenom flyet) selv. Men var det bare for å gifte oss og reise hjem dagen etter så hadde vi spandert alt til forloverne, men ikke annet enn evt middagen til gjestene.

Vi har så smått tenkt å reise på cruise for å gifte oss. Da betalerer vi for oss og for forloverne og så er andre hjertlig velkomne til å deta på egen regning. Det blir jo all inclusive, så da slipper vi å tenke på mat til alle gjestene uten om bryllupsmiddagen.

Skrevet

vi tenker betale opphold self alt på bryllupsdagen samt dekke frisør og sminke, og evnt en utlfukt for alle...

blir en uke så må vel se på d som ferie og :)

Skrevet

Om de må til utlandet når dere skal gifte dere ville jeg tilbydd meg å betale både reise og opphold for de. Jeg syns noe annet ville være frekt.

Skrevet

Man kan nok ikke forlange at de ska betale selv, da kanskje de ikke har lyst å være forlovere. Kanskje spørre om de går med på splesing av turen? Det er mye penger for å være forlover, og de kanskje heller hadde planlagt en anne ferie for de pengene...

Skrevet

Enig med meg & lille vampyr, det er litt frekt ikke å betale reise og opphold...

Selv om det er århundrets begivenhet for dere, så er det ikke det samme for forloverne.. Det er kjedelig å bruke masse penger på å reise/bo på en ferie man ikke har valgt selv. Misforstå meg rett, klart det er superhyggelig, men ikke alle kan dra på mange ferier og det kan jo hende de vil på en annen ferie i tillegg.

Helt naturlig å betale reise og opphold.

Skrevet

ja d er akkurat d, er d for lite å betale d jeg har nevnt?

hadde snakket m de om dette på forhånd og de hadde veldi lyst på en ferie så d passet bra, men det ble annerledes når de måtte betale noe selv, ser begge poengene, :(

Skrevet

Jeg ville sett det som naturlig å betale selv om jeg var forlover.

Det er jo ikke snakk om at dere er nødt til å ha med forloverne.

Forloverne signerer papirene, men man kan fint ha andre som vitner under vielsen. Men klart, om dere har råd til å betale f.eks reisen så er det jo en hyggelig gest :-)

Som sagt ... var jeg forlover hadde jeg regnet med å måtte betale reise og opphold selv, men bli påspandert en god middag og en fest (som om vielsen hadde vært her hjemme).

Det er jo heller ikke naturlig å betale reisen for forlovere som bor på andre steder i landet når vielsen er her hjemme heller. En tur fra Målselv til Kongsvinger er ikke nødvendigvis så mye billigere enn en sydentur.

Skrevet

Enig med meg & lille vampyr. Det er eit dyrt bryllup å vera forlover i, om ein skal betale sjølv.

Me har og leika med tanken på å gifte oss i utlandet, og har alltid tatt det for gitt at me skal betale for folovere, med følge.

Skrevet

Først kan dere jo tenke igjennom hvis dere har råd til å betale for dem, og sen tenke på hva slags økonomi de har. Jeg ville snakket med de og fortalt at vi dessverre ikke har råd til å betale alt, så hvis de ikke ønsker å bli med skjønner dere det godt. Men...hvis de har lyst å legge inn litt selv kan dere gå med på å enten betale reisen, og de får selv stå for opphold eller omvendt. Da kan de velge men dere har tilbydd dere det dere kan.

Skrevet

noen mener ja og andre nei, forvirret og vil gjøre d "rette

tilbudt opphold frisør selvsagt middag og d som er på dagen samt en dag der vi drar på en utflukt vi finner i samarbeid m resten av gjengen

Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig. Å dekke frisør og sånne ting er jo veldig snillt for det er nok ikke alle som gjør. Be dem ta valget og fortell dem at dere skjønner hvis dem ikke blir med, da tror jeg ingen blir "skuffet".

Skrevet

Hvis jeg skulle være nødt og til utlandet og være forlover,hadde nok ikke jeg hatt råd til det desverre..Og det kan man ikke forlange heller..Først dyr reise,så en litt finere gave ettersom man er forlover.. Hadde jeg skulle gifta meg i utlandet hadde jeg nok spandert på forlovere ja..men bare reise og overnatting for det som hadde vært nødvendig da.f.eks 2 netter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...