Gå til innhold

dere som bruker spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere kobber eller hormon?

og hvorfor?

skal til GU neste uke å vil sette inn en... men er litt i villrede om ha jeg skal velge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kobber- FORDI jeg var under 25 år, og har dårlig erfaring med hormon-prevansjon fra før. Legen anbefalte meg å vente med mer hormoner til etter jeg var 25. Nå tar jeg den ut etter sommeren og skal ha hormonspiral neste gang.

Skrevet

tenkte jeg skulle ringe legesenteret i dag å få bestillt meg en resept =)

Skrevet

Kobber fordi jeg synes all hormonprevansjon er noe svineri for kroppen.

Helt vanvittig at millioner av kvinner over hele verden stapper i seg hormoner størstedelen av sitt liv. Hormoner som har utallige bivirkninger hvorav nedsatt sexlyst er det største paradokset.

Hvis det hadde vært menn som måtte gjøre dette, hadde de helt klart funnet andre og bedre løsninger for lenge siden.

kan absolutt anbefale kobberspiral:-)

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral i 6 mnd.

Den måtte tas ut fordi jeg var gravid ;-) Så det anbefales ikke...

Velg hormon, du!

Skrevet

Ja, det er jo et skikkelig dilemma det der. Utrolig at det ikke virker- vet du hvorfor?

Skrevet

Har hormonspiral. Egentlig er jeg vel så godt som steril, men fordi jeg har plager med store blødninger og smerter + celleforandringer anbefalte gynokolog meg om å prøve hormonspiral.

Hatt den i 3 mnd nå, og er veldig fornøyd. Mindre vondt og mindre blødninger når jeg har mensen, også virker hormonen gunstig i forhold til å få celleforandringen under kontroll igjen.

Skrevet

ja etter det jeg har lest her og der så virker det som hormon er det beste for meg.. Har to tette og skal ut i ny jobb i august. Vil gjrne vente noen år med flere barn....

Har fra før laaang, sterk og vond mens... så jeg kan ikke tenke meg å ha i meg noe som gjør den verre.. skal tross alt fungere også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...