Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo bare noe man begynner med i tenåra for å være kul og ikke kjip og ikke tørre å prøve noe nytt. Det er vel ingen voksne, fornuftige, intelligente mennesker som begynner å røyke? Eller...?

Hvorfor slutter ikke DU å røyke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Japp, helt enig!

Og jeg slutter ikke fordi jeg ikke eier viljestyrke!

Skrevet

He he, nå får du nok mye pes ;-)

Jeg slutte selv i 2003, og hadde ikke problemer med det. Ville aldri røykt når jeg har barn.

Skrevet

Hehe,enig med deg.. Er glad for at jeg var en av de ukule som aldri begynte å røyke:)

Skrevet

Tror du? Er det noen som mener at det er skikkelig smart å røyke? Alle som røyker angrer vel i det stille på at de begynte?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Angrer ikke i det stille, jeg kan godt si at det var en helt ufattelig teit ting og begynne med. Skal slutte når jeg har blitt slank..

Skrevet

er vel ingen som synes det er lurt å røyke. men å lure på HVORFOR noen ikke slutter er litt rart..... de fleste vet vel at det er vanskelig å slutte med noe som kroppen er avhengig av. klart det er vanskelig for de fleste, ellers hadde nok mange flere slutet, isteden for å prøve å slutte kanskje 10 ganger uten å lykkes.

jeg røyker ikke, men har ingen problemer med å skjønne at det ikke er bare bare å slutte.

Skrevet

Nei, de mener nok ikke det er smart, men de mener nok at de er så avhengige at de ikke klarer å slutte...

De fleste begynner vel uansett i ungdommen? Kjenner få som har begynt i voksen alder :-)

Skrevet

Begynte å røyke for alvor på gymnaset, sluttet på dagen da jeg ble gravid og har aldri røkt siden.

Det som forbauser meg litt da, det er at røykere ikke prøver engang... Det verste som kan skje er jo at de fortsetter å røyke, og det er jo ingenting sammenlignet med det beste som kan skje, nemlig å bli røykfri.

Synes i all min fordømmelse at det er rimelig på kanten å stå på lekeplassen med siggen i munn..

Skrevet

Heg har sluttet:D

Trodde aldri jeg skulle klare det, men natt til 4 mars tok jerg min siste røyk!

Utrolig deilig å være fri fra røyken!

Skrevet

Som datter av en som døde av lungekreft fordi han blant annet røykte så er det uforstålig for meg å skjønne hvorfor de som røyker tar sjansen på å patte på en giftpinne når utfallet kan bli at barna deres står uten moren/ faren sin i svært ung alder. Hadde dere visst hvordan den følelsen var så hadde dere ikke røyka!

Skrevet

det jeg ikke skjønner meg på, er de som slutter å røyke når de er gravide.....og begynner igjen med en gang de er ferdig å amme.....

Skrevet

Jeg sluttet og røyke men begynte igjen etter 2 år. synes ikke det var vanskelig da. Våknet en morgen og bare sluttet. Har sååå lyst å slutte nå også men det som holder meg tilbake er kiloene som raser på. Ja da, jeg vet det er sunnere med noen kilo for mye men man skal føle seg vel i kroppen sin også da. Føler meg fakstisk mer vel som røyker og slank enn ikkrøyk og overvektig.

Skrevet

Det er en typisk nikotin avhenig svar:)

Høres ut som det er røyken som snakker i deg på den siste setningen, for det er jo ikke sant:)

(litt høy på pæra etter at jeg sluttet:p)

Skrevet

Jeg sluttet å røyke i 2005. Og har ikke tatt en sigg etter det, ikke har jeg hatt noe sug heller. Eneste jeg lurer på er hvordan i H=&¤... jeg kunne være så teit i tenåra....

Røkte 20 prince mild i 13år før jeg innså hvilken stor idiot jeg var!

Skrevet

da kan jeg fortelle deg at jeg er en av dem som gjør netopp det. Og det gjør jeg fordi suget ikke stopper, det fortsetter og fortsetter, og jeg har sammenbrudt i gråt hver eneste kveld gjennom svangerskapet og mens jeg ammer... det som holder meg "oppe" nok til at jeg ikke "smelter" i hodet er vissheten om at jeg får begynne igjen en gang...

Noen blir mere avhengige enn andre så at en har slutta uten problemer betyr ikke at alle kan det. Flott dere kan.

Jeg kan ikke.

Jeg kjenner folk som har røyka i 20 år og hatt null problem med å slutte og folk som har røyka i ett år og ikke klart det. Og nopen som har slutta for 30 år siden og fortsatt er røyksugne hver dag....

Det som plager meg med diskusjoner som dette er all besserwisser-heten til folk, spesielt de som har sluttet og som mener at fordi de klarte det så skal alle andre også klare det og "hvis ikke er det fordi de ikke gidder"... Ikke-røykere som aldri har røykt kan jeg sånn sett forstå, fordi de ikke vet hvordan det er å være avhengig av nikotin.

Nikotin er i øvrighet er værre å slutte med enn crack eller heroin, og jeg synes det er merkelig at folk synes det er så synd for narko-avhengige, og ikke kan forstå at nikotin er vanskelig.....

Skrevet

Jeg er ikke røyker. Jeg kan forstå at tenåringer føler gruppepresset til å røyke. Jeg kan forstå at folk begynner å røyke igjen etter svangerskap og amming. Men det jeg ikke kan forstå er hvorfor noen begynner når de er voksne og har mistet noen i nær familie av lungekreft på grunn av røyking, Nå hinter jeg ikke til noen her men ei jeg jobber sammen med. Hun begynnte å røyke som voksen, hun hadde mistet faren sin i lungekreft hvorfor i svarte verden begynnte hun å røyke. HUn var voksen, hun jobbet i helsesektoren og så hvor mange vi har der som var dårlige pga røyk og hun mistet faren sin enda begynnte hun å røyke.

Jeg synes det er ekkelt at gravide røyker. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å slutte og at stress heller ikke er bra for barnet i magen.

Ikke skjønner jeg hvorfor folk med barn skal røyke i bil eller inne i hus heller. Det er egoisme. Men ellers orke rjeg ikke dømme de som røyker.

Skrevet

Jeg skammer meg for å si det, men jeg koser meg så iherdig med en røyk. Elsker å jabbe med venninner og ta meg en røyk, eller ta et avbrekk på jobben med en røyk.

Kan fint være på ferie med familien og ikke røyke i det hele tatt, men elsker den røyken i sosiale lag. Går aldri ut alene og tar en røyk uten å skravle i tlf eller sammen med noen.

Sluttet også da jeg var gravid såklart, og begynte igjen. Men, jeg falt ikke tilbake, jeg ville ikke slutte da. Så dum er jeg, he he.

Skrevet

Ja det er urteit...i hvertfall når man har slutte før og vært røykfri i flere år og så begynner igjen som jeg har gjort. Jeg har suget hver eneste dag etter jeg slutta også....pga endel ting som har skjedd i vår så har jeg nå sprukket og røyker ca 2-3 sigaretter hver kveld etter ungene har lagt seg, og en skjelden gang på dagtid. IKke stolt av det....men jeg klarer ikke la det være, blir rastløs

og sur faktis. Den psykiske avhengigheta er verst for enkelte. Intelligensen min er det ikke noe i veien med, jeg vat akkurat hviklen risiko det er..og at det stinker og er farlig for omgivelsene. Jeg røyker kun ute og pussr tenner og dusjer meg før jeg legger meg...har ikke barn på soverommet lengre.

Jeg er rimelig fornuftig også...men akkurat nå så trenger jeg den lille trøsten..Trenger å få svar på et par ting først ;-)

Skrevet

Det er jo bra ;-)

Jeg hadde garantert fått pes hvis jeg skrev det samme - he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...