Gå til innhold

Da har vi også vært på 3d ul :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei nydelig, men dog lite samarbeidsvillig lita frøken som lå og sov i magen. Det er jo helt typisk da, til vanlig er hun full turbo i magen ved disse tider, men nå ville hun bare sov og helst ha hendene forann ansiktet. Etter mye dulting i magen, fikk vi henne til å ta bort hendene for en liten stund og fikk noen fine bilder :-) Hun er nå rundet 1 kg (1075 gram) og alle målene lå der de skulle i forhold til terminen. Er 27+5 i dag. Utrolig rart, men veldig fint å få så klare bilder av den lille som bor inne i meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var også på 3d idag:)Er bare i uke 18 så han var ganske tynn enda,men kjempekjekt å se for det:)Skal på neste ul,både vanlig og 3d i uke 23 så jeg håper å se han enda bedre da:)

Skrevet

Hei SP -På Tjukka-

Jeg er også 27+5 idag, og vi er født i samme år ser jeg:-)

Var på 3D på onsdag og gutten vår lå og suttet på fingrene sine hele tiden, men vi fikk jo sett noe:-) Var på 3D for to uker siden også, men da nektet han å vise ansiktet sitt, men så en fin rygg og nakke. hehe. Derfor vi fikk komme tilbake på onsdag, så var jo fint at han lå "riktig" vei da i hvert fall. Er så fantastisk å se han ligge der og kose :-D

Hvordan måler de vekt? Vi fikk bare oppgitt målene vi, men hørte ingenting om vekt....

Skrevet

Aner ikke hvordan de måler vekt jeg, men tror de regner du ut utifra målene de får.

Her er målene vi fikk, så kan du jo sammenligne:

BPD: 68,3

OFD: 88,9

HC: 252

AC: 228

FL: 51

Skrevet

Jeg fikk bare målt MAD, BPD og FEMUR jeg.

BPD: 78 (lå ca en uke foran)

MAD: 71 (lå midt på kurven)

FEMUR: 50 (lå ca en uke bak)

Men jordmor sa at alt var helt normalt, og de vokser i rykk og napp disse babyene:-)

Hva står resten av forkortelsene dine for? Og hva var magestørrelsen på din baby? Er FL forkortelse for femur?

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hva alle disse målene er jeg, blir litt mye fagspråk for meg, men jeg tror det er sånn som dette. HC, er i alle fall hodeomkretsen. AC er omkretsen på magen. Fl er femur (lårbein). OFS tror jeg er diameter på hodet fra midten av pannen til bakhodet. og BPD er vel diameter fra øre til øre. Mye å holde orden på gitt ;-)

Skrevet

må bare spøre hvor var dere på 3d å va kostet det?

Skrevet

Jeg var på familieklinikken på Majorstua i Oslo. "Mille" som driver den er både jordmor og akupunktør (jeg går og tar akupunktur hos henne). Hun har også videreutdanning i ultralyddiagnostikk (hun har også jobbet mange år på Ullevål) og undersøkelsen koster kr 1000 for ca en time. Da får du med deg en cd rom med flere 2D bilder og 4D (filmsnutter). Hun er veldig flink, tar alle medisinske mål først, og forklarer hele tiden underveis hva vi ser.

http://www.familie-klinikken.no/web/Sider/hvor.html

Anbefales:-)

Jeg vet også at de har noe i Sandvika til 800 kr, og Majorstuaklinikken til rundt 1000 kr, men har ikke prøvd disse, så kan ikke uttale meg om de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...