mirredutt Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Akkurat lest ferdig "Idas dans" av Gunnhild Corwin og tårene triller. Huff det var virkelig en gripende og velskrevet bok.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Ja, den er virkelig gripende. Leste den sist sommer...
Tante Bassa Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Hvis dere liker den, bør dere også lese Veien til karlsvogna. Jeg synes den var bedre enn Idas dans....
mirredutt Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2008 Har lest den også. Hadde den med som ferielektyre til spania ett år. Lå på stranda og hulket.. Egentlig selvpining å lese sånne bøker.
æsj altså! Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Nå har jeg bestillt Idas dans og veien til karlsvogna som sommerlektyre:/ Kanskje ikke så lurt, siden jeg blir så innvollvert i triste ting for tiden..
mirredutt Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2008 Anbefaler sterkt "Kvinne går til lege - mann går på by´n" av Kluun. Også en meget sterk bok i samme sjanger.
Piken på landet Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Åååå, Idas dans er fantastisk! Selvpining? Ja, i største grad, men fikk iallefall meg til å være enormt takknemlig for at både jeg, mannen min og barna mine er sånn noenlunde friske! Var også interessant i et faglig perspektiv. Jeg er sykepleier som har jobbet mye med kreftpasienter, interessant å få en så detaljert beskrivelse om hvordan det oppleves fra pårørende sitt ståsted.
prebs Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Ja, både "Idas dans" og "Veien til Karlsvogna" opplevde jeg som gripende og tankevekkende bøker. Det er jo folk med mye ressurser som skriver disse, jeg tenker ofte på folk som ikke har den kapasiteten til å kjempe - hvordan er det for dem?
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Hva handler disse bøkene om?
mirredutt Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2008 Idas dans er en mors fortelling om datteren som får kreft. Man følger familien gjennom de siste mnd til Ida. De to andre bøkene er i samme sjanger.
*LLL* - har blitt tobarnsmor! Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Uff.. hørtes veldig trist ut (
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå