Gå til innhold

Jeg blir litt sprø av meg selv,,, Redd for alt,.,,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Dette er et syteinnlegg,,,

Men, jeg blir rett og slett sprø av meg selv, i ste var jeg og handlet babytøy, og da var det en dame der med en datter på 2 år som hadde rødeprikker i hele ansiktet,,

Jeg blir nesten folkevond.,, Er redd for at jeg skal bli smittet med et eller annet,,

Enkelte dager er mer ille en andre, fra før har jeg en gutt og en jente som har hatt vannkopper og jeg fikk det ikke så jeg går vel ut fra at jeg har hatt det..

Men, jeg blir så redd, det er på en måte som jeg går å søker etter rødeprikker når jeg ser et barn med noe utslett.

Jeg vet ikke hvorfor jeg er blitt sånn i dette svangerskapet, fordi jeg var ikke sånn i noen av de andre svangerskapene mine.

Jeg blir også forbannet når voksne hoster, uten og holde seg for munnen,,,

Puh!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk litt med jm/legen din neste gang du skal på kontroll, fortell at det plager deg. De kan nok snakke med deg, og berolige deg litt. Ikke all frykt er rasjonell, men det kan likevel hjelpe å snakke litt om det, og evt få avkreftet noe av det man engster seg for.

Håper det ordner seg, og at du kan nyte svangerskapet uten å gå å engste deg :)

Skrevet

Ja, det har jeg gjort, jeg har en fantastiks lege som jeg bruker og hun har fulgt meg opp hele tiden,,

Hun vet at jeg i dette svangerskapet er litt mer redd en hva jeg sikkert burde,,

Men, hun sa at enkelte 3. gangsfødende blir slik, fordi dem vet hva dem skal igjen osv..

Så hun hadde flere pasisenter som meg,,,

Men, jeg har det fint i svangerskapet, det er bare når jeg ser noe barn med røde prikker som engster meg,,

Tenker ikke du på at du kan få vannkopper når du ser et barn som har det...

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har hatt vannkopper, så jeg får det nok ikke igjen. Jeg er nok en ganske "rolig og avslappet" person, og har hatt svært lite bekymringer i dette svangerskapet.

Du får ta det som et godt tegn at du ikke ble syk da barna dine hadde vannkopper :)

Bra legen din er forståelsesfull, det er alltid godt å ha noen å snakke med som vil høre, og som vil forstå.. :)

Skrevet

Ja, det er godt og ha noen å snakke med,,,

Og ingen dag er lik, så nå har jeg nedtelling til babyen skal kommer..

Jeg har 9,5 uker til terminen igjen...

Hvor langt på vei er du??

Skrevet

Har termin på tirsdag 24. juni, så nå venter vi bare på at startskuddet skal gå.. ;) Spennende dette her :)

Skrevet

Da er det nok ikke lenger før du føder...

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, jeg hadde en periode i dette svangerskapet der jeg tenkte på alt mulig "farlig" som jeg ikke har tenkt på i de andre svangerskapene.

Tidligere visste jeg nøyaktig hvor langt jeg var kommet i sv.skapet, ikke bare uke, men dag også. Denne gang når noen spurte, ble svarene: "ca 4-5 måneder tror jeg..." Jeg holdt ikke tellingen. Men nå nærmer det seg, så nå vet jeg det igjen :)

Men tidligere spiste jeg stort sett det meste, ble faktisk matforgiftet i Spania pga at jeg spiste reker i forrige sv.skap. Lite tenkte jeg over at det gjerne ikke var videre lurt av meg å spise det.

Denne gang har jeg full kontroll på hva jeg bør og ikke bør spise...

Det jeg prøver å si er at fokuset endrer seg fra svangerskap til svangerskap. Så legen din har nok helt rett når hun sier at 3. svangerskap er svært annerledes enn de foregående.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...