Gå til innhold

Ingen avføring på 1.uke ! noen tips ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5.uker har ikke hatt avføring på 1.uke og tidligere har det vert 1-2 bleier med avføring til dagen !

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få gang på det ? eller hva jeg kan spise for at det skal hjelpe på hans avføring ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

får han bare mm? isafall er det nok ikke så farlig, men svisker pleier å sette igang litt! bland mm og litt sviskemos/juice, og gi han med skje.

Skrevet

Når de har avføring kan variere veldig mye. Om han bare får morsmelk og ikke synes å være plaget i magen el.l. så tror jeg ikke jeg hadde gjrot noe med det.

Skrevet

Om han bare blir ammet kan det gå 14 dager mellom hver gang.. Men får han mme er regelen at de skal ha avføring en gang om dagen. Da må du tilsette maltekstrakt i melken.. Og hvis han får mme og ikke har bæsja på ei uke,ville jeg kontaktet legen.

Skrevet

Det stemmer da ikke helt , Labambie...

Opp til 14 dager med bare mm, å 1 uke med mme...

Men hvor godt de har det da er en annen sak.

At det skal ha avføring hver dag , når de får mme er ikke den infoen jeg har fått........

Skrevet

Merkelig Anonymor.. Dette fortalte de oss på barsel og på helsestasjonen da vi kom hjem.. Pluss at barnelegen sa det på 6 ukerskontrollen. Så da tror jeg på de jeg da! :-) Så får du gjøre som du vil.

Skrevet

noen kontakter jo legen for allt mulig å da.

Ingen avføring på en uke er ikke noen fare når du ammer. Venninda mi sin bæsja hver 10ende dag. Helt normalt fikk hun beskjed om. Går jo an å ringe helsesøster på mandag. Mini her i hus hadde heller ingen avføring på en god stund. Målte febern da han var litt varm å jammen kom det ikke strie strømmer. Nå vet jeg ikke om det er en anbefalt metode. Aldri gjort det for å få han til å bæsje men det kom nå værtfall når vi målte febern i rompa her. Lykke til:)

Skrevet

synes at her er det fort med å "ringe legen" hele tiden. har en liten gutt på tre uke og han hadde også litt problemer å få bæsjen ut. tilsette litt maltextrakt i melken og så går det fint. du kan også masere litt på magen...men kanskje ikke akurat rett etter han har spist...hehehe

tror ikke at det er så unormalt hos så lille at avføringer er ikke perfekt i gang med det samme.

så prøv forskjellige ting først før du begynner å dra til legen da....de se uansett ikke noe annen til deg.

hadde det med første barne mitt...overforsiktig og sånn..men har lært.

Skrevet

Han får kunn mm. men på lørdag så kom det masse avføring, og etter det så var han så fornøyd :) vi gjorde ingen ting, kom av seg selv.

Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...