Gå til innhold

Forslag til alternativ bryllupskake mottas!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Vi skal ha et enkelt lite bryllup. Fikk derfor sjokk da vi så prisen på bryllupskaken.. 2500 kr for en tre etc kake?

Det må da være mulig å få dette billigere?

Vi har som sagt enkelt hagebryllup med 25 gjester.

Vi har råd til kake - men synes alle priser tar helt av bare ordet bryllup nevnes.

Kan i tillegg nevne at jeg er lilla brud..altså lite tradisjon denne dagen :-)

Takker for forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på www.festkaker.no og hent inspirasjon i massevis! Hvis du har lyst til å lage selv, så er det også oppskrifter og instruksjoner der. Hva med å ikke si at det er til et bryllup da, og heller til en fest? Det meste blir billigere da...

Skrevet

Bestill en ordinær marsipankake eller liknende beregnet til antall person du skal ha i stedet. Du kan jo alltids føye til litt pynt selv som bærer preg av bryllup. Slik er det jo med det meste så fort man nevner ordet "bryllup" så blir det dobbelt så dyrt. Dette bør man kanskje tenke på både når det gjelder leie av dress til mann og hår til brud. For å spare litt her kan man bare bestille vanlig smoking og vanlig håroppsats.

Skrevet

Cupcakes! De kan du dandere i bryllupskakeform og kan ha mange forskjellige smaker etc.

Skrevet

Vi har bestilt 2 hjerter med bro i mellom og den kommer på under 1500 kr.

Dette er en kake til 70 personer, men de lager sikkert noe lignende, bare mindre hos din baker hvis du spør om det:)

Skrevet

hvorfor ikke lage en kake som smaker og dufter som sommer og som atpåtil er i samme farge som kjolen din?

etter og ha vært i x antall bryllup,så har man sett at det er bryllupskaken der går minst av.. og da mener jeg at det er bortkastet og bet mange tusner på noe som ikke blir spist.

folk er ute etter noe lett og vellsmakende..=)

så da er mitt forslag, ostekake.. med lilla gelelokk på toppen.. den må bare smakes.. mmm..=)

har en nydelig god oppskrift..

hadde jeg gjort som jeg ville i mitt bryllu hadde vi endt opp med en 3 etg hjemmelaget ostekake.. =)

Skrevet

enig med anonym over

Hvorfor ikke ta noe annet enn tradisjonell Hvit Dame??

Da ingen av oss liker det, så har vi valgt sjokolademoussekake. greit nok, den vi bestilte var sinnsykt dyr (mye pga stativ vi må ha med), men det finnes mange rimelige løsninger! Det er bare til å bestille hos en baker uten å fortelle formålet med kaken (at den skal til bryllup)

Og dersom man velger noe litt utradisjonelt så blir det husket av alle :)

Skrevet

Med kun 25 gjester er en 3 etg ALT for mye! Det er mer enn nok med en stor firkantet kake! Det har de på de fleste bakeri/konditori. Marsipankake, lukket valnøtt, fromasjekake, ostekake, sjokoladekake.....

Skrevet

Jeg så på rema 1000 i går ved brødene så hang det en liste over priser på kaker som man kan bestille. Der var prisen på en 3 etasjet bryllupskake rundt 1000 kr og en 5 etasjes rundt 1500kr. Husker ikke hvilket konditori det var, men det var nå et lite tips. Tenkte på tråden din da jeg så det :=)

Skrevet

Takk for mange flotte tips jenter!

Inspirerende rett og slett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...