Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe ei barnehagevogn brukt, men må si jeg er temmelig sjokkert over prisnivået på det som ligger ute på Finn. Synes prisene folk forlanger er veldig høye. Er det noen som pruter dersom en annonse har ligget lenge? Eller blir det dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maaaange pruter på finn, så det er lov å prøve. Du kan være heldig ;)

Skrevet

Ja, jeg pruter (men er ikke helt urimelig). Alle gangene jeg har hatt annonser på finn er det noen som har prutet også, men noen kommer med bud laaaangt under det varen er verdt og jeg selger ikke for en pris jeg ikke er fornøyd med. Uansett så er det jo lov å prøve seg =)

Skrevet

Hvis annonsen har ligget lenge så gjør jeg det.. Jeg leter som regel også opp først priser på eventuelt vogn hvis det er det jeg skal kjøpe ny..

Finner da sef. det stedet den er billigst og bruker den som ref. Ser også¨nøye på bildene om jeg ikke skal hente selv.. Leter opp ting som kan være "småfeil" som jeg påpeker og da går det som regel greit og prute litt er varen satt for høyt..- :P

Skrevet

Ja, kjøpte tvn vår på finn og den fikk 3000 under det som sto i annonsen.

Skrevet

Bare og prute, mange av de barnevognene er veldig overprisa.

Har solgt masse barneting der selv og prøver meg alltid med en høyere pris enn det jeg tror jeg kan få, men stort sett har jeg fått veldig mye og:-)

Skrevet

DEt tror jeg de fleste gjør.

DE gangene vi har solgt noe kommer folk alltid med lave bud hele tida.

Skrevet

Når jeg solgte barnetingene våre på finn.no, pruta alle. Jeg blei irritert! Hadde satt ganske lave priser i utgangspunktet.

Den frekkeste var når en mann kom hjem til meg å skulle hente og betale en vippestol, så hadde han ikke tatt meg seg nok penger. Han sa at hvis han måtte betale den siste hundrelappen måtte han reise til en minibank....frekk som fy!

Skrevet

Har veken kjøpt eller solgt noe på finn, men dersom jeg vurderte å kjøpe noe, ville jeg prutet dersom jeg syntes prisen var urimelig. Kan ikke se noe galt i det, er jo bare å svare nei dersom man ikke ønsker selge til den prisen. Men har man avtalt en pris, kommer man ikke med for lite penger når man skal hente (som ei over her hadde opplevd). Det er frekt!

Skrevet

Hehe, det kommer litt an på:0)

Har aldri solgt barneutstyr ol på finn, men jeg har solgt div annet. Blir rett og slett irritert når folk skal prute masse.

i februar skulle jeg selge en helt ny Prada-tlf (aldri vært brukt og med 2 gb minnekort inkludert, for det som satt i tlf fra før av var på 64 mb bare). I butikken kosta den 5000, jeg skulle ha 2500 for den. "Kan du være så snill å selge den til meg for 1200 kr, jeg har ikke mer penger" osv. Jeg hadde skrevet i annonsen at det var halv pris på en splætt ny, helt ubrukt tlf og at prisen ikke kunne diskuteres. Allikevel fyllte mailboksen min seg og ble jeg nedringt av folk som ville kjøpe den for 1200-2000 kr. "Den er til salgs for 2500 kr" pleide jeg å svare da, og folk presterte å bli sure! :-O

Hehe, det er helt ok å prøve seg, men bruk vanlig folkeskikk og ikke mas. Det endte med at jeg fikk solgt den for 3000, ædda bædda sure prutefolk :P

Vi har også nettopp lagt ut den ene bilen vår til salgs på finn og i forrigårs kom det et par og ville se på den og prøvekjøre den. De forklarte at det stod mellom vår bil og en nesten ny Toyota Rav de hadde vært og sett på tidligere. Om kvelden ringte de og la inn et bud som var 50000(!) under det vi skulle ha for den. Hehe, de forklarte at de ikke hadde tenkt å gi mer en 210000 for en bil nå. Åpenbart løgn, ikke søren at du får en Toyota Rav for 210000 så det synes jeg var litt småfrekt altså. Vi har lagt bilen vår til salgs for ca 10000 over listeprisen fordi vi har masse ekstrautstyr som ikke følger med bilen originalt.

Hehe, spora av litt her nå, men det er helt ok å prute altså, bare husk å bruke normal folkeskikk og ikke bli sure! Vet hvor irriterende det er med sure folk som ikke skjønner hvorfor vi ikke gidder å tape masse penger fordi de ikke har nok.

Skrevet

Jo, jeg skjønner jo at det kan være irriterende for selger. Det meste jeg har sett på av barnevogner synes jeg er så høyt priset at jeg ikke gidder å prute en gang. Det mest graverende eksempelet jeg har sett i dag var noen som skulle ha 1800 kroner for ei vogn fra 2001 som var brukt til 2 barn. Hva tenker folk på da, liksom?

Skrevet

Nå har jeg kun kjøpt en ting på finn og pruta ikke da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...