Gå til innhold

Noen som ikke har barnet i b.hage her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille skatt på 2 år har vært i b.hage nesten ett år. Jeg er gravid på nytt, med termin 1 desember, og tenkte jeg skulle ha junior hjemme fram til da, eller etter nyttår.

Hvordan får dere dagene til å gå? redd det blir kjedelig for både lillemann og jeg. Vi har kjøpt oss hus oxo, og er på farta til å flytte. Håper jo det er andre i nærheten som er hjemme med barna, så vi får litt sosial omgang.

Men kan jo ikke bare fylle dagene med sosial omgang... Hva gjør dere? Sånn helt praktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jenta vår på 2,5 år hjemme enda, bare frem til 1 august da.

Vi fyller dagene med å være ute å leke, har en stor hage, mye å finne på.

Noen dager møter vi andre barn, men er mest bare meg og henne.

Vi tar bussturer og drar på lekeplassen, hjemme så leker vi, baker noen dager, og hver dag er hun med å lage lunsj eller middag.

Hun er veldig glad i å se på filmer, så hun bruker kanskje en time om dagen å se på tegnefilmer.

Dagene går fort og det er masse å aktivisere dem med, tegne, male, bake, leke. La dem være med på husarbeid. Finner alltids på noe.

Gratulerer med graviditeten=)

Og lykke til=)

Skrevet

Ingen problem å fylle dagene !!!

Foruten å treffe andre barn på lekeplassen, og i åpen barnehage, ....

er det mulig å bake, tegne, male, perle, lese, gå på tur, gå på biblioteket (er det lesestund for barn der du bor? ). Å være ute er jo veldig lettvindt da, for da er det jo alltid noe å finne på; sykle, klatre, balansere, skli.......

Skrevet

Vi mast bhg plass da vi flyttet, men har fått ny plass til høsten. frem til da er vi bare hjemme.

Det er kjempe kjedelig. Jeg prøver så godt jeg kan å fylle ut dagene, men fremdeles så har han ingen å leke med. Vi kjenner ingen her vi bor.

jeg glede meg til gutten begynner i bhg. Da får han andre barn å leke med, noe å fylle ut dagen på.

Du kunne jo ha han i bhg, men bare noen få timer om dagen. Det er vanskelig å få bhg plass.

Skrevet

Men orker du å ha han hjemme da? Du som er gravid og greie. Komme du til å klare å følge opp med sønnen din om du har han hjemme? Da mener jeg når dere er ut og leker f.eks. Du må tenke på om du orker det, og hvis du gjør det så hold han hjemme.

Skrevet

skal du ta han ut fra nå eller etter babyen er født?eg anbefaler virkelig ikke å vente til babgyen er født iallefall. eg måtte ha storesøsteren på to år hjemme da mini var 3 uker pga streiken. det var et slit. hadde jo ikke noe rutiner på noe...

eg anbefaler noen timer i barnehagen. det har både snuppa og eg godt av iallefall. da får babyen litt alene tid og hun får leke der

Gjest 2 nydeIige små
Skrevet

er hjemme med to, 2 og et halvt og 7 måneder, og jeg er sliten, det er mye jobb. vi går i åpen barnehage, nå stengt for sommeren, vi går til bestemor, vi handler hver dag og vi finner på ting.

eldste liker ikke tv og dvder, men vi går av og til på nettet sammen på barne sider, det blir litt mer interaktivt for han.

ellers maler vi, og tegner og andre inne ting. han leker på altanen, og vi går tur ut hver dag. han sover på dagen og det er fint.

han var i barnehage før, men vi flyttet, han savner andre barn, han er sosial type.

det går på den eldstes premisser, og den yngste er mer bare med. jeg prøver å involvere begge i aktivitetene vi gjør, begge oppe med bordet når vi tegner, eller at vi leker på gulvet sammen, det hjelper mot sjalusi tror jeg. han skal alltid vise henne puslespillene og tegningene sine.

gøy med to da, men det er litt mye av og til, men de vokser til og leker sammen, synger og prater, det er kos. ha gjerne begge på fanget når du ammer, finn deg metoder, litt sjalusi eller endret adferd må en vel regne med.

Skrevet

Min datter på 2år har ENDELIG fått plass fra august. Ikke en dag for tidlig. Hun er så sosial elsker leke med andre ikke redd ukjente storkoser seg blant mange mennesker. Fra tulle 2 ble født har vi vært i åpne barnhahage 4 dager i uken. Men nå skal det bli godt for henne få stabile venninner og lek og morro med de.

Helt tragisk men når vi går turer rundt i bydelen er det ingen på lekeplassene. Har vært endel i Frognerparken også. Men merker nå hun trenger mer stabile venner. Hurra for plass.

Skrevet

Jeg ville fortsatt med barnehage om jeg var deg. Særlig siden har gått der 1 år allerede. Evt gått over til litt redusert plass. Jeg var hjemme ekstra med min datter men endte opp med å ringe barnehagen om ikke hun kunne få beg 1 mnd før...for det var INGEN andre små hjemme på dagtid i nabolaget..og det ble ganske slitsomt å aktivisere en aktiv og svært sosial krabat hele dagen hele uken. Og datteren min kjedet seg virkelig. Hun lyste opp da hun beg i barnahagen da hun var 2 år.

Skrevet

Synes det er veldig rart å lese at mange IKKE GIDDER å aktivisere sine småtroll, og ser på det å være hjemme som kjedelig og innholdsløst. Klart det er stor jobb, og en må søke andre barn, finne på ulike aktiviteter, være ute i all slags vær etc.....men DET klarer en jo!!!

Hvorfor ikke nyte at en kan være sammen med barna sine, hvis en er så heldig å få det? De er små bare en gang...

Skrevet

alvefrøken...

jeg skulle gjerne vært hjemmeværende på heltid for å ha mest mulig tid med barna mine. nå er jeg så heldig å være hjemme i permisjon med nr 2. storesøster har allerede gått nesten ett år i barnehagen. jeg føler det blir feil å ta henne bort derfra fordi alle jeg kjenner som har barn i hennes aldersgruppe ikke er hjemme med dem. det er ingen andre barn på hennes alder her hjemme. så hun får jo ikke vært med noen utenom meg og lillebror som nå er 6 uker...

jeg syns derfor det er bedre for henne å være i barnehagen noen timer. hun er der maks 5 timer hver dag... dette gjør at lillebroren får masse oppmerksomhet disse timene. og når jeg da henter henne i barnehagen (14-15) er det hun som får mest oppmerksomthet. vi er da ute, leker modellskitt, maler osv.. hun har også hatt noen dager med fri. da vi har vært på stranden osv. for min del så har det ikke noe med at jeg ikke GIDDER å aktivisere henne. og hadde hun ikek gått i barnehage når jeg fikk nr 2 så hadde det nok vært anderledes. men for både min, snuppa og lillebror sin del så ser jeg at vi har det best alle sammen med at hun er der noen timer. i helgene er vi nå ute, vi går på lekeland, bader, lekeplasser, besøk til familien osv....

og det var vel dette HI snakket om? at hun skulle ha en ny baby og vurderte å ha toåringen hjemme mens hunv ar i permisjon....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...