Gjest Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Skal i dimantbryllupsdag i morgen og aner ikke hva jeg skal gå i. Jeg HATER å pynte meg og føler meg ekstremt ukomfortabel i kjoler og skjørt. Tar det kun på når jeg føler jeg bør/må, som i bryllup, på julebord og sånt. Men slike type dager er jeg ikke vandt med, så vet ikke helt hva kleskoden er. Spurte min svigerinne og hun mente halve slekten sikkert kom til å dukke opp i gallakjoler (millionærdelen av den ;-)) og andre halve mer "casual". Gallekjole frister ikke, skal jo ha med meg tre små barn også, orker ikke være redd for klærene og ha på klær som er vanskelig å bevege seg fritt i. Samtidig aner det meg at dingeri og fin topp muligens ikke er pent nok? Siden jeg virkelig ikke liker å pynte meg så har jeg jo ingenting heller nesten og missliker å bruke penger på klær jeg uansett nesten aldri går med, men nå må jeg vel *sukke* Kommer til å ha en liten time på meg i et kjøpesenter i morgen til å finne noe, rett før vi reiser ut dit vi skal. Hva bør jeg se etter?
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hva med en svart, fin bukse og en fin topp da? Eller skjørt og topp? Jeg tenker litt praktisk når jeg har med ungene... Uansett er min erfaring at andre ikke bryr seg så mye om hva du har på deg (innen rimelighetens grenser) Jeg legger i hvertfall ikke til hva andre går med...
Bippe77 Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 hva med en svart penbukse og en fin topp da? Det synes nå jeg går i de fleste anledninger... Siden noen kanskje kommer i galla bør du kanskje gå for en ekstra fin topp.. kanskje i silke eller noe? Og kanskje litt fancy øredobber eller noe.. noe som er litt ekstra pyntet liksom? Hvis du tenker litt mer sommerlig så kan du jo ta hvite bukser.. men det er ikke så praktisk med barn da... Synes du skal ta noe du føler deg vel i jeg... det er da du fremstår som fin også! Lykke til!
Bippe77 Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 og fine sko da! Det glemte jeg! Det gjør halve antrekket!
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Sko? Jeg har bare 1 par sko som jeg går i kronisk hele sommerhalvåret, hehe... Og noen slipper og sandaler, men de er ikke akkurat pensko. Nei, gidder ikke kaste bort penger på sko, da går jeg heller i strømpelesten. Hvor finner jeg svarte penbukser da? Altså hvilke butikker har dette til overkommelig pris?
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Jeg handler ofte på Vero Moda (men jeg er jo langt fra moderne, så jeg aner ikke om det duger - he he) Kan jo kjøpe noen stilige sandaler?
Bippe77 Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 sjekk h&m.. kan hende de har... eller LeneV.. eller Voice... MEn sko gjør mye altså! Det trenger ikke koste så mye heller! Kan gå på økonomisko! Fant et par lekre sko der her om dagen.. til 99,-! Og det løfter antrekket veldig! Kan kjøpe et par du får bruk for til flere antrekk! Et par som er klassiske liksom!
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Jammen - å.... Kjeldelig å kaste bort penger på sånt, hehe... Helt seriøst, jeg eier ikke smak når det kommer til slike ting, aner ikke hva som er pent sammen eller ei. Har de sorte bukser på Vera Moda altså? Det er en av mine favorittbutikker også, den og BikBok (masse fine topper der), men har vel i grunnen aldri sett etter penbukser der. Får ta en titt i morgen. Tusen takk for hjelp i hvertfall :-)
Bippe77 Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 hvis du føler at du ikke klarer å finne ting som passer sammen selv... spør de på butikken om hjelp til å finne et fint antrekk!!! De kan det! Bik bok har nok ikke så mye penklær akkurat nå... de har mer dagligdagseklær på sommeren... men hvis du går på voice og europe f.eks... der kan jentene som jobber der det å finne frem ting som matcher! også har de kanskje litt mer av sånne klær du trenger.. eller på vero moda også da! Bruk de som jobber der, så får du hjelp! Men si hva du føler om antrekkene de legger frem også.. så får du noe som passer deg!
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Ja, jeg får gjøre det. Takk for hjelp jenter :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Du Alva om du kjøper et par pensko som er gode å gå i og litt nøytrale så kan du jo bruke de i mange år. Hvorfor ikke? Gode pensko er gull verdt altså! Og en pen topp over. De har noen pene av og til på H&M, Vero Moda, Only, Vila og Gina Tricot. Og en nøytral penbukse som de andre sier, men trenger ikke vær sort da. Brunt og grått er like pent så lenge den sitter fint på deg og faller pent ned.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Ja det var dette med å sitte fint da... Er så kresen på slike type klær. Men greit, skal kikke etter sko og ;-) Arg, skjønner virkelig ikke poenget med å måtte pynte seg. Synes i grunnen hele konseptet er litt latterlig jeg, man omgås jo bare folk en kjenner på slike dager, så hvorfor dolle seg opp og gå i ukomfortable stive klær som koster penger og sjeldent blir brukt...?*sukk* Kommer aldri til å skjønne meg på dette pyntehysteriet jeg.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Kleskodene avhenger jo egentlig helt av hvem det er som inviterer. De fleste bryllup og slike ting jeg har vært på, har hatt strenge kleskoder, ergo jeg hadde ikke kunnet møtt opp i bukse og en pyntet topp om jeg hadde villet. Gallakjole er ikke noe fint med mindre man skal på BALL. Selv ville jeg nok bare tatt på meg en veldig søt kjole - du kan jo få en type sommerlig ballkjole som ikke er så lang da, det er jo en mulighet - eller bare noe enklere. Så kan du bare ha enkle pumps til... Jeg ville aldri gått i bukse, men hvis du tror det er greit, så kan du jo bare gå i det og en fin topp;)
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 Hva er pumps? Har en sånn kortere fin "ballkjole" sak som virkelig er nydelig, men jeg synes det er så ekkelt å gå i kjole, så tar den ikke på meg om jeg ikke må.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #15 Skrevet 20. juni 2008 http://www.myshoes.us/images/pumps1.jpg Vel, du må jo ikke gå i den - tror ingen tvinger deg til det. Men du er nok finere i den enn du selv tror. De aller fleste er veldig fine i kjoler;)
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 Det har ikke noe med å være fin å gjøre, men hva som er komfortabelt og en føler seg vel i. + at jeg alltid har hatt litt opprørsfølelse mot å måtte pynte seg, helt fra jeg var liten. Mamma har fortalt at etter jeg ble 2 år var det omtrent komplett umulig å få på meg en kjole eller ordne håret mitt. Det har sikkert med at jeg ikke skjønner poenget i å bruke mye tid og penger på å kle seg i ukomfortable klær man sjelden bruker...
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #17 Skrevet 20. juni 2008 Hehe... Sånne sko blir nok ikke aktuell nei. Jeg er 172 cm høy og har en mann som bare er 3-4 cm høyere enn meg. Går aldri i høye hæler, aldri! ;-)
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #18 Skrevet 20. juni 2008 Bruker masse kjole jeg;-D Hehehe... Er da ikke ukomfortabelt;) Men skjønner hva du mener, alle er ikke komfortable i alle ting;) 172 er jo ikke høyt, er jo bare fint å være høy:)
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #19 Skrevet 20. juni 2008 Neida, vet mange synes det er komfortabelt, men jeg liker meg ikke i kjole eller skjørt. Sikkert derfor jeg ikke liker å pynte meg heller siden jeg ofte føler et visst press om å måtte ha på en av delene når jeg er jente. Missunner faktisk mannen storilig her! Tenk så enkelt, bare dra på seg skjorte, dress og slips og ikke måtte tenke mer på det. 172 er kanskej ikke super-høy, men når hele familien hans er lav og jeg synes det ser blodharry og teit ut når kvinnen er høyere enn mannen så blir høye hæler uaktuelt ;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juni 2008 #20 Skrevet 20. juni 2008 Det du må er å finne penklær som er BEHAGELIGE å ha på seg! Jeg hater ekle klær som er ubehagelige selv, men finner du noen gode så er det mye bedre!
meg & to små vampyrer Skrevet 20. juni 2008 #21 Skrevet 20. juni 2008 Men du kan da gå i en pen bukse. Syns jeg. Sikker på at om du finner en fin og komfortabel en så slapper du såpass mye av at de synes godt på deg:) Og så pene lave sko går an å finne også. Ikke noe problem.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #22 Skrevet 20. juni 2008 Hehe, jeg synes det er så fint å kunne velge og vrake som jente, jeg;-) Men nå elsker jeg å pynte meg, og spesielt i kjoler og slike ting... :-) Men du kan jo sikkert ha på deg en fin bukse og en pyntet topp, så ordner det seg nok;) Skulle gjerne vært så høy som deg jeg da, men... ;-) Fint med høye hæler uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå