Mamma mjaua Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 om en time kommer tante og henter meg. hun skal bli med meg på ul, vekstkontroll! blir så spennende! har det kl 11. noen som har vært på det, som vet hvor lenge man får se baby og om man kan få kjøpe bilder? gleder meg så utrolig til å se barnet mitt, men gruer meg hvis det er store avvik og slikt. dette blir spennende:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hei. Jeg har vert på vekstkontroll 4 ganger og fått to nydelige bilder av ansiktet til søta på 4D hver gang, uten å spørre. Det første han har gjort er å lage fine bilder til meg før han starter undersøkelsen=) Første gang lå jeg der i 3 kvarter men de andre gangene er det gjort på ca 20 min=)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Og ikke minst lykke til=)
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Er nok veldig forskjellig etter hvor man er på vekstkontroll. Jeg var sist uke på Haukeland, det tok 15 min.....klarte så vidt å se noe på skjermen, for den var rettet mot ham som estimerte...så jeg fikk laaaang hals ;-) Fikk ingen bilder eller noe med meg, så det var i grunn litt skuffende. Bortsett fra at jeg fikk vite at alt var bra og at det var rikelig med fostervann,
Mamma mjaua Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2008 tusen takk=) 4D, høres fint ut, men det tror jeg ikke de har på bærum sykehus. gleder meg veldig til å se min lille elskling igjen, mannen i mitt liv hehehe:D håper jeg ogå får bilder, har tatt med meg 50 kr i tilfelle (det det kostet på ordinær ul). gleder meg helt vilt!!!!!!
Mamma mjaua Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2008 oi da, da skjønner jeg du var skuffet, men veldig bra at alt var bra med gutten, det er jo det viktigste. men jeg kommer også til å bli skuffet om ikke jordmor vil vise meg noe, har jo gledet meg veldig mye til å se han.
Julie<3 Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 håper din opplevelse på vekstkontroll blir bedre enn min. Måtte vente 2 timer på tur, fikk sett jenta i toppen 15 min, og legen sa at jenta veide mellom 3-4 kilo og var ca 45-50 cm lang, føre hun løp ut til en annen pasient. lenge leve Fredrikstad sykehus!
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Hei, jeg bare lurer på hva som er årsaken til at du er sendt til vekstestimering? Tror det hadde vært veldig betryggende for min del også, men her hvor jeg bor er de ikke akkurat rause med ekstra oppfølging!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Er det vanlig å bli sendt¨på vekstimulering? Har ikke hørt snakk om det engang:/ Bor i Bergen...noen som har erfaring med dette? Hvordan gikk det? Få høre:) Går det bedre med deg?
Mamma mjaua Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2008 det gikk kjempefint. trengte bare å se på han i 10 minutter, for alle mål var perfekte, så slipper flere ultralyder nå. kjempelettet:D:D ble sendt på vekstkontroll, siden terminen har blitt så mye forandret. menstermin: 29. juli tidlig ul termin: 26. august ordinær ul termin: 18. august så var ikke noe jeg valgte selv. glad jeg slipper flere ul, siden hver gang jeg har blitt henvist er det fordi de har mistanke om noe er feil, noe de ikke lengre har:D
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 var på vekstkontroll på ålesund sykehus sist uke (uke 29) Hadde jo håpet jeg kunne få se et profilbilde av babyen da , siden jentene mine var med (hadde ikke barnevakt og det var greit de var med) Men JM visste ingen profil bilder..var bare et rundt hodet, lårbena osv..forklarte hva ting var osv. Har vært på vekstkontroll med de to jeg har fra før på samme sted og ALLTID fått med bilde av babyen og da var jeg vel rundt 30 uker ±± MEN MEN
Mamma mjaua Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2008 så lenge alt er bra med babyen var jeg hvertfall fornøyd:)
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 jeg har vekstkontroll pga svangerskapdiabetes. Og alltid fått sett profilbilde så tidlig i de andre svangerskape..Tenkte mere på jentene mine på 6 og 9 år jeg da. Hadde sikkert vært litt kjekkere å vært med når de så hva det var for noe. Skal på UL igjenn om 2 uker og håper jeg får ei anna JM. Da skal ikke jentene være med er ikke det. Men jeg hadde samme JM på ordinære UL, og hun smilte ikke en eneste gang, var helt alvorlig. Menst alle andre JM jeg har møtt der er veldig blid og smilende.
Mamma mjaua Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 20. juni 2008 dumt at du møtte en kjip jm:( fikk 2 profilbilder jeg. er jo veldig uflaks om man får en sur jordmor når man skal se sin lille elskling. håper at neste jordmor du får er hyggeligere og viser deg babyen i profil!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 20. juni 2008 #15 Skrevet 20. juni 2008 Jenta88 med augustgutt08 : Godt å høre at alt står bra til med barnet ditt:) Det var da voldsomt så mangen termin du hadde:) Har fått 18.august på alle bortsett fra på 3D. Der fikk jeg en uke før, men legen sa jeg måtte heller forholde meg til terminen jeg fikk av lege og sykehus UL.
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 nesten som jeg føler hun ikke gjorde det fordi jentene ble med..var legen som sa de kunne være med (går på kontroll på sykehuset) for jeg sa jeg kunne ta den UL timen visst de kunne være med. hun ordnet time dagen etter. Så hadde igrunn forventet et profil bilde, så jentene fikk se babyen. Meg gjør det ikke så mye, men hadde jo gledet jentene med å få være med på UL å se babyen..men de skjønte jo ikke mye av det de så da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå