Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært spart helt til nå, men nå kom det for fulle mugger.

Noen som har noen fantastisk gode råd??

Håpefull andregangsmamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg føler med deg! Har ikke hatt noen plager med halsbrann i forrige svangerskap, og vært spart helt til nå i dette - har 61 dager igjen! Det er neimen ikke godt. Jeg synes det hjelper litt med melk. Har også kjøpt Gaviscon på apoteket, det er veldig effektivt. Ellers unngår jeg sterk mat.

Lykke til!

Skrevet

Hei :)

Var mye plaget av halsbrann helt til magen sank.. Har fått prøvd ut litt ;) I starten syntes jeg det hjalp å drikke milkshake faktisk. Melk i det hele og det store. Prøvde å holde meg unna sterk og fet mat, da dette gjorde saken mye verre.

Etterhvert måtte det sterkere "lut" til, og jeg fikk tips om Gaviscon tyggetabletter på apoteket. De er utrolig ekle å tygge, men de hjelper! :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg bruker Gaviscon mikstur - bedre å få i seg enn tablettene. ER også noe som heter Link.

Skrevet

Jeg bruker bare NYCO jeg... Det hjelper meg stort sett hele tiden...

Skrevet

Jeg anbefaler også Gaviscon. VELDIG effektivt. Kjøp miksturen og ikke pillene - de er utrolig ekle å tygge :/

Skrevet

Love hearts hjelper også, og smaker mye bedre enn Gavison:-)

Skrevet

Jeg var ekstrem-plaget (har vært det i alle sv.skapene).

Gaviscon hjalp lite til sluttog det blødde fra mage/spiserør grunnet det sure miljøet der.

Fikk tips om akupunktør, men da jeg ringte han sa han at: "Jo - han kunne sette nåler mot det - men det ville være MYE mer effektivt med en osteopat, så han anbefalte meg å prøve det først.

Og det gjorde jeg -og angrer IKKE.

Merket UTROLIG bedring etter bare en behandling, og etter to bahandlinger var jeg kvitt 99% av plagene.

Fra å ha spist 6-8 gavisscon om dagen + spydd magesyre hver natt gikk jeg ned til kanskje 2-3 gaviscon i UKA - og spydd har jeg bare gjort to ganger siden (dvs. på 10 uker!!)

Tar selvsagt fortsatt hensyn til hva jeg spiser - men det gjorde jeg jo også før jeg var hos osteopaten. Så om det virkelig går utover livskvaliteten din - det er å anbefale å prøve!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Må komme meg på apoteket og kjøpe mixturen.

Skrevet

Er ikke plaget av det nå, men sist svangerskap så drakk jeg et glass samarin når det begynte å brenne. Hjalp veldig godt på meg.

Skrevet

Nyco fruktsalt er veldig effektivt. Du blander en kork fruktalt i et halvt glass vann, og drikker mens det bruser. Du raper et par ganger, og så er halsbrannen borte. Jeg prøvde også gaviscon og lovehearts, men det funker bare midlertidig på meg. Halsbrannen er tilbake så fort jeg drikker eller spiser noe. Men med nyco forsvinner det.. Verdt et forsøk=)

Skrevet

Har knasket "Lovehearts" i to måneder nå- mannen i mix- kiosken hevder han er "langeren" min etter at jeg måtte forklare snopekjøpet på en ukedag overfor sønnen min som medisinkjøp =)

Skrevet

Kalsium tabletter har hjulpet kjempegodt på meg! Går under 5 min etter jeg har tatt de så er jeg fri for sure oppstøt. Men jeg er ikke veldig plaget da...

Skrevet

Nyco fruktsalt er virkelig det best råd jeg kan gi deg, det fungerer 100%.

En annen ting som virkelig hjelper er å ligge på venstre siden om natta, dersom du er plaget på natta da, slik som jeg,

Skrevet

Jeg synes samarin fungerer fint. Ellers har jeg hørt at rå poteter skal være effektivt, men det har jeg ikke prøvd ut selv da jeg ikke er så veldig plaget.

Skrevet

har hatt det gjennom hele svangerskapet og det som har funka helt suverent for meg er gavison tyggetabletter..

Skrevet

Sorry men hvis Lovehearts hjelper vet du ikke hva halsbrann er altså. Men det er jo fint at du har funne noe som hjelper.Her er lovehearts og melk for svakt, gaviscon hjelper til en viss grad men går for fort over. Må bygge opp senga og ligge skrått og håpe på at magesyra skal holde seg nede.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å spise 1 eple når jeg merket at det begynte å komme og å ikke drikke kaffe/brus 2 timer før jeg gikk og la meg for kvelden. Siden halsbrannen ble skikkelig ille når jeg fikk lagt meg ned på ryggen..

Skrevet

Drikke masse melk/O'boy gjennom dagen.

Ellers hjelper Lovehearts enkelte.

Skrevet

Akupunktur hjelper virkelig!!!

Går til modningsakupunktur hos en jordmor, og det hjelper mot det utroligste:

Halsbrann

Leggkramper

urolige ben

søvnvansker... you name it!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...