Gå til innhold

hmh.. poeng i å ringe legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på legevakta onsdagskveld og fikk pencilin.. streptokokker i halsen.. Begynte med en gang jeg fikk medisinene, så har i alt nå tatt medisiner i 2 døgn.. men ser ingen forbedring.. vært en lang og svett natt og feber oppi 40.. kjennes ut som jeg har en appelsin i halsen..

noen syn på dette? eller ska jeg kanskje vente litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om du må gi det litt mer tid til å virke. Onsdagskveld til fredagmorgen er ikke mange tabelettene..

Skrevet

.. nei.. akkurat derfor jeg lurte på hva noen andre syns.. natta i natt var hard. er aleine med ungen min så er ikke no gøy å være sjuk.. får prøve å legge meg litt og se om det går over og heller ringe legevakta i kveld igjen. kanskje...

Skrevet

ja du må vente tre fire dager til, tablettene har så vidt begynt og virke!:)

God bedring!

Skrevet

Normalt sett så skulle du ha blitt bedre nå, men det kan jo være at medisinen ikke er strek nok. Jeg ville ringt til legen og spurt jeg.

God bedring :)

Skrevet

Feber er jo et tydelig teng på at kroppen jobber mot noe som ikke skal være der. Men du skal ikke gå rundt med 40 i feber altså, det er mye for en voksen person.

Blir du ikke bedre utover dag og frem mot kveld eller i morgen tidlig ville jeg nok tatt kontakt igjen ja.

Skrevet

Ring lege, du har nok ikke fått rett sort. Penicillin skal man merke forskjell fra en dag til en annen, i alle fall at feberen skal gå ned.

Skrevet

Tar en dag eller to før de begynner å virke,men etter 2 dager skal du iallefall ikke bli værre enn du var..

Sikker på att det ikke er kyssesjuken?

Skrevet

HI her..

Nei, ikke kyssesyken, den hadde jeg for noen år siden..

Er plaget med mandlene og venter på operasjon for å få fjernet di, men er jo enda lenge lenge til..

hadde samme for 4 uker siden.. er så lei, og så utrolig varm og svett ...

Skrevet

ja sier det samme; akkurat som med svigerinna mi dette og det viste seg å være kyssesyken.. ville fått sjekka det om jog var deg!

Skrevet

oops, det stod ikke når jeg svarte ;)

Skrevet

ja.. kjenner meg igjen i det du skriver, og opplevd akkurat det samme som du beskriver før.

Onsdag kunne jeg kun se en liten flekk med puss på mandelene, men nå er det overalt.. mandlene er så store at jeg kan ta på di, klarer ik svelge mat, til nød smertestillende.. men men.. ska se det litt an utover dagen.. har fått apocilin 660mg nå og det er jo det sterkeste så vidt jeg vet...

takk for svar og synspunkt... gleder meg sånn til operasjonen:D

Skrevet

apocilin 660mg er sterke saker ja... :) Så får håpe det hjelper på deg. Skal du ta mandlene med laser eller med operasjon? Hvis du skal ta operasjon så anbefaler jeg virkelig å gjøre det med laser. Det er en behandling som tar under 30min - du får bedøvelse og lystgass og kan gå sjanglende glad ut etterpå. Samboer var plaget med mandlene sine da han var liten så for to år siden fikk han tatt dem med laser. Gjorde det like utenfor Sandvika, husker ikke hva det heter, og etterpå reiste vi en tur på Ikea. Da vi kom hjem på kvelden spiste han pizza som vanlig.

Han hadde litt småvondt - men fikk sterke smertestillende i form av stikkpiller og brustabeletter.

Altså - mye mindre styr enn om du tar det ved operasjon :)

Skrevet

mm.. er utrolig gla for at snuppa kan være i barnehagen hvertfall! Hu har vært kjempegrei å ha med å gjøre nå disse dagene, og legger seg tidlig så har heldigvis gått greit.. men gud så synd jeg syns i meg selv:P hehe

HI

Skrevet

Hadde ringt og gnåla på fastlegen. Jeg fikk apocillin for halsstreptokokker i mai, de funka'kke litt en gang, tilbake og fikk amoxicillin som tok det med en gang. Legen sa det hadde vært veldig mange med streptokokker der i det siste, og forbausende mange som apocillinen ikke funka på.

Skrevet

hmh.. Akkurat hatt en eksamensperiode der snuppa var hos mamma noen netter. natt til tirsdag og natt til onsdag.. så har ikke samvittighet til å spørre om no nå.. men kjenner jo at jeg ikke fungerer bra.. men må man så må man.. :) tror jeg ska vente litt og se dette an...

paracet og voltaren er en god kombinasjon smertestillende for halsen hvertfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...