Amalie skal bli storesøster Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er ei kaffekjærring... Jeg nyter min kaffe, og lurer nå veldig på hvor mye kaffe jeg kan drikke om dagen nå som jeg er gravid. Har hørt max to kopper, men min mor, mine tanter og svigermor forteller at de drakk kaffe som normalt så snart kvalmen hadde gitt seg. De hadde aldri hørt om at man skulle redusere kaffeforbruket, så de drakk kaffe med god tro under sine graviditeter... Er det vi i denne genrasjonen som er overhysteriske? Eller må jeg virkelig begrense meg til to kopper hver dag? Jeg er i uke 11, og har holdt meg til to kopper, men nå kommer snart ferien...
edvina har fått en gutt Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 google kaffe og gravid så får du opp en mengde linker som kanskje gjør deg klokere. For meg ser det ut som om det er faren for SA tidlig i svangerskapet, og redusert fødselsvekt som er hovedfokuset. Ville nok prøvd å holde meg til anbefalingene på lik linje som alkohol:) Koffein er jo tross alt et stimulimiddel og en aner ikke helt konsekvensene for fosteret. NB spørr du din mor din tante osv om de også røykte, drakk kjørte uten bilsete osv så får du nok også kanskje et ja. Dette var rett og slett fordi ingen hadde forsket noe særlig på området. Og det er selvsagt ikke slik at alle fødte barn ble syke den gang, men risikoen var større, og vi vet alle at spebarnsdødlighet og komplikasjoner er blitt sterk redusert etter den tid, selv om dette også skyldes bedre helsetilbud:)
Ragdoll Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Må si meg enig i det hun over her sier.. Og her sitter jeg med kaffekoppen min.. Hehe.. Har bare denne om morgenen, synes igrunn det er helt greit.. Man trenger ikke bøtte nedpå, men en kopp om dagen kan da ikke være så grusomt farlig
ChellBell - har født! Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Det er jo ikke det at kaffen skader bebisen, på samme måte som de nå er redde for toxoplasmose i all mulig kjøtt osv. men du kan jo finne ut av det selv hva som skjer med bebisen din når du drikker kaffe: Spør jordmor om hun kan høre på hjertet til babyen din, så drikker du litt kaffe og du får straks høre at hjertet til babyen skyter i været! De har raske hjerteslag fra før av, men det er ingenting i forhold.. Den blir urolig i kroppen og vi vet jo alle sammen selv hvordan det føles hvis vi skvetter og hjertet vårt plutselig raser av gårde... eller når vi har drukket for mye kaffe - den urolige følelsen i hender og kropp vi får da.. Ønsker vi at bebisen skal oppleve det?
Amalie skal bli storesøster Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2008 Hva med koffeinfri? Kan jeg drikke den? Den er jo ikke så værst på smak.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 har helt dilla på kaffe, å har gått over til koffeinfri kaffe! den kan en drikke uten bekymringer vil jeg tro! tror ikke det er så sunt med koffein til den lille, men hadde så problemer med å begrense inntaket at jeg heller gikk over til koffeinfri! smaker stort sett det samme da! bare hive oppi litt melk!
Lacey*har fått erta Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Både ja og nei på hysteria. Klart vi nå har mer kunnskap enn det våre foreldre hadde. Vanskelig spørsmål egentlig. Jeg ligger selv i mellom. Jeg følger ikke matportalen slavisk, men jeg unnviker ikke helt fra den heller. Koffein er jo ikke en sunn normal ting å tilføre kroppen uansett, så jeg tror heller du bare må bestemme deg selv for hva det gjør med deg:) Finn en mellomting og ikke overdriv noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå