På vei igjen? Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Jeger i uke 34+1, har enda ikke pakket noe, og føler jeg har god tid. Er det riktig?
Superlykkelig<3 Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Termin om en uke jeg, har ikke funnet frem noen bag enda :-) Regner ikke med ting skjer sååå fort akkurat..
Januarbaby2014 Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har termin om 8 dager, vet at det kan gå Veldig fort for min del, men jeg har heller ikke pakket enda. Kan jo ikke pakke ned alle klærne/sminken som jeg fortsatt skal bruke helt fram til fødselen!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 jeg kommer til å pakke om ei uke eller to.. er 33uker nå... fikk førstemann to uker før termin og jeg fikk det travelt med å pakke. vil ha god tid på meg denne gangen. toalettakene kan jeg ha i toalettmappa på badet frem til vi drar. og jeg er ikke typen som går i joggebukse så mye, så jeg kan trygt pakke den og noen gode tskjorter. kommer til å pakke ei bukse eller to som jeg håper vil passe etter fødselen. ammeinnlegg, bind og slikt trenger jeg jo heller ikke før fødselen, så det er jo en del ting som kan pakkes ned i bagen...
endelig mamma t 2 :) Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Det er verken riktig eller uriktig Noen synes det er greit å ha bagen klar en stund før, mens andre igjen venter til de første riene setter inn før de pakker. Man må gjøre det som passer en selv best Om du har lang vei til fødestedet ditt, og har planer om å bli der noen dager, kan det i allefall være lurt å tenke gjennom hva du ønsker å ha med deg slik at det evt er greit å raskt å pakke bagen når den trenges
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Sikkert ogsá geit á ha baggen mer eller mindre klar dersom du ikke er hjemme i det óyeblikket du drar pá sykehuset og noen má dra hjem og hente den til deg. Jeg har ikke tenkt pá pakking selv enda, har mange uker igjen men toro jeg skal próve á ha en del klart, som ammebh i riktig str, innlegg, engangstruser og et par nattkjoler og div slikt klart allerede i uke 37-37. Resten av klaer, toalettsaker og fóner kan tas de siste dagene fór termin og nár man begynner á kjenne seg "klar". Jeg stresser ihvertfall ikke, har ikke sá mye til lille baby enda heller ;-)
3 fra før Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er 36 uker. har pakket amme bh og noen topper.Har laga ei liste over det jeg vil ha med,sminke,shampo ol.,kamera,ladere osv. Greit å ha det på papir,da glemmer du ikke noe!! Plutselig er det mannen som må pakke,min mann har jaffal aldri pakka noen bag før:)
Nordhagenjentene :) Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har pakket det jeg ikke bruker til vanlig, men har fortsatt mye igjen. Termin i går.
loffmusa Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 vi skal på ferie midt i juli og jg ska da pakke en bag sånn i tilfelle ting sku skje i ferien, vet jo aldri.
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er 37 uker på vei og jeg har funnet fram noen ting. Jeg har skrevet ei liste over ting jeg kommer til å trenge som jeg har tenkt å ta med. De tinga som jeg bruker blir pakket når tiden er inne. Jeg regner med at jeg har god tid enda, men liker å være forberedt!
Trulte76 Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 samboe drar på sjøen når jeg har 6 uker igjenn og kommer tilbake 2 uker før termin. tenkte jeg skulle gjøre klar bagen når han drar. Har litt vel kjappe fødsler, så visst noe skulle skje når han ikke er hjemme så er det kasnkje greit den er pakket sånn for sikkerhets skyld
TrustNoOne (but Me) Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er i uke 35, og har heldigvis hatt mesteparten klart i baggen - ble plutselig innlagt på obs-post pga høyt blodtrykk og generelt dårlig form, og da var jeg glad for at jeg hadde toalettsaker og stæsj ferdig pakket. Var bare et par ting sambo måtte legge oppi, ellers var alt klart. Så det er ikke kun fødsel som gjør baggen grei å ha:)
koseputa Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Jeg er 33+3 i dag og har allerede begynt bagpakkingen:) Har kjøpt inn bind, ammeinnlegg, tannbørster til meg og min kjære, tannkrem, shampo, dusjsåpe og intimvask:) Jeg har alltid likt å ha ting på plass i god tid, også er jeg litt forberedt på at ting kan gå veldig fort. Søsteren min har hatt veldig raske fødsler, hun har fått en 4 uker før termin og en fødsel i ambulanse, så dette surrer litt i bakhodet mitt...
På vei igjen? Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 20. juni 2008 Ok, jeg husker nemlig ikke sist når jeg begynte å pakke. Vet bare at mesteparten lå oppi der og at gubben tok resten når det skjedde.. VI bor heller ikke langt fra sykehuset.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 20. juni 2008 #15 Skrevet 20. juni 2008 Jeg tar det veldig med ro. Har kommet midt i uke 37, men hodet er ikke festet enda, og magen er HØY.... ingen tegn til at det kommer til å skje ting på en stund. Men har tenkt litt på baggen da. Skal skrive en liste snart tenkte jeg.... Pakker sikkert i løpet av neste uke. Problemet er ikke hva som skal i baggen, men hva jeg skal pakke i...
Duracella Skrevet 20. juni 2008 #16 Skrevet 20. juni 2008 Har lista klar, er i uke 38 og skal gå og pakke nå med en gang! : )
På vei igjen? Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. juni 2008 Jeg fødte 15 dager før termin sist.
mamma til fire små Skrevet 20. juni 2008 #18 Skrevet 20. juni 2008 har funnet frem baggen og pakket bittelitt. er i uke 37 og kjøpte de første plaggene til lillemor først igår. har vasket de i dag, så blir vel ihvertfall å pakke det jeg skal ha med til baby i morgen. ellers er jeg ikke så veldig stressa enda. men fikk 9 dager etter termin sist gang, så kanskje lenge til hun kommer enda. 34 + 1 er god tid vil jeg tro. men greit å tenke litt over hva man vil ha med seg. mulig du må bruke mammaklærne i flere uker enda. jeg har ihvertfall ikke mange plaggene jeg bytter mellom. mesteparten av det jeg vil ha med bruker jeg jo også daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå