Hilsen Aud Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Han er begynt å sette seg opp og å heise seg opp etter passende møbler. Det går ikke altid bra, og noen ganger smeller han hodet i parketten så det ljomer etter..... Det både ser og ikke minst høres ut som en skikkelig smell og det medfører selvsagt mye gråt. Hvis jeg skulle gjort det samme så hadde jeg vel fått både hjernerystelse og kraniebrudd, men han ser ut til å komme seg fort etter smellen. Er det mer hardføre enn oss på dette området?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 De tåler mere enn vi tror:=) Og mere enn oss. Ser disse små som begynner å gå og tryner rett ned med nesa først;hadde det vært oss hadde vi havna på sykehuset. De små som detter ned noen trappetrinn;Vi,nei vi hadde havnet på sykehuset i 14 dager med lårhalsbrudd og knekt kragebein... Alt med måte,vil jeg nå si. Ser du at barnet faller stygt er det bedre med en tur til legen. Som oftes går det helt greit. De har mye de skal igjennom i de neste åra. Dette ned noen trapper,slå seg mot noe,tryne på sykkel osv osv.... Det beste vi kan gjøre er og være i nærheten og prøve og ta for noen av falla nå som de begynner og spankulere rundt,holde seg til ting og utforske verden.
nungo Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Tja, jeg tenker det er både og. De er jo noe sartere på visse område rog tåler ikke så mye. Men samtidig faller de jo på en annen måte enn oss voksen (som ofte stritter mot og dermed faller stive i kroppen) og slår seg dermed ikke så mye. Uten sammelikning i øvrig så er det også slik med (be)rusetet mennesker. De kan falle sikkelig stygt uten egentlig å komem til skade fordi de er veldig "avslappede" og ubevisste i fall-øyeblikket -- slik er det med de små også. Etter et fall er det viktigste vel å holde litt øye med allmentilstanden; den er en god indikasjon på om lege bør oppsøkes eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå