Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Jeg holder på å bli gal. Ligger kjempelenge før jeg sovner om kveldene, og våkner ørten ganger i løpet av natta.. bare sperrer opp øynene, så sovner jeg igjen etter ei lita stund..

Først trodde jeg det var bekymringer for at vi ikke ksulle finne noe levende foster ¨på UL, men nå som vi har vært der, og sett hjertet slå, har det ikke hjulpet på søvnen idet hele tatt..

noen som har noen tips?

nesten så jeg har lyst å prøve med sovepiller, men det KAN jo ikke være sunt for den lille.. argh...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forresten 7+5 på vei.. om det har noe å si...

Skrevet

Kjenner meg igjen der. Men jeg sliter med at jeg kunne sovet hele døgnet selv om jeg ikke får det til. Sovner en eller annen gang før midnatt og våkner igjen rundt 2-3 tiden på natten. Ligger gjerne våken i timesvis føles det som. Tror det har med bekymringer å gjøre uansett. Jeg selv bekymrer meg noe sinnsykt for fremtiden, og kanskje du gjør det og? Enten for hvordan babyens liv skal bli, hvordan fødselen blir, hva som skal skje osv...

Jeg fikk beskjed om å ta postafen pga kvalmen, og der er det jo noe beroligende greier i. Det har hjulpet litt på nattesøvnen, men ikke mye. Er mest bare døsig og slapp hele dagen.

Skrevet

Samme her. Problemer med å sovne har jeg alltid hatt, men nå våkner jeg kl 03-04 og får absolutt ikke sove igjen før kl er 07-08 og da er det jo for seint, må på jobb. I dag var jeg helt på gråten på jobb, det tar på å være så søvnløs over tid. Hos meg startet det samtidig med kvalmen i uke 5, kvalmen er nå avtagende mens søvnen er verre enn noensinne. Huff. Er i uke 11+1 og håper virkelig ikke dette varer hele svangerskapet!

Skrevet

Har samme problem og har vært litt bekymret om det påvirker fosteret. Er som regel litt trøtt i løpet av dagen og får hode pine pga mangel på søvn, men får allikevel ikke sovne på kvelden. Legger meg ca 23.30, men sovner skjeldent før etter 24. Våkner igjen etter 2-3 timer og på liggende litt våken før jeg døser av, men føles ikke som fullverdig søvn og er våken og titter på klokka flere ganger i løpet av natten. Når vekkeklokka ringer kl. 06.30 er jeg helt død, men om kvelden er det samme om igjen. Innimellom kan jeg sovne en times tid foran tv'en på kvelden, men det gjør nattesøvnen enda verre. Har alltid sovet dårlig, men dette er verre enn vanlig. Tidligere har det hjulpet å ta paracet før jeg har lagt meg, men nå som jeg er gravid gjør jeg ikke det, tar kun paraset når det er høyst nødvendig. Søvnproblemet var verst under hetebølger for noen uker siden, i tillegg til at jeg var kvalm hele dagen. Noen mener at det hjelper å gå en tur hver kveld, men har ikke fått sjansen til å teste det ut ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...