gerd Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jeg lurer på enten denne eller Ford S-max - begge med sju seter. Jeg vet det er to helt ulike biler og jeg har vel på en måte mest lyst på volvoen men da må vi kjøpe en som er fra 2003 eller rundt der for å komme ned i den samme prisen.. Noen med meninger?
Dronningen! Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 For min del er nok s- maxen en vinner, spesielt miljømessig! Xc er en av de verste...
sannamin* Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Vi kjøper en Renault Espace i dag..Turbodiesel med Commom rail motor ( har noe med innsprøytningen å gjøre ) Mer effekt, lite utslipp og billig i drift. 7 seter... 130hk...))
gerd Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2008 xc90 har da ikke så verst forbruk. Det skal være 0,8 på variert kjøring og 0,6 på langkjøring... s-maxen er ikke så veldig mye bedre faktisk :-) Fransk bil er helt uaktuell for min del. Flere?
Mom2Two Skrevet 26. juni 2008 #5 Skrevet 26. juni 2008 XC90 er en kjempefin bil, men jeg kunne aldri vært komfortabel med å kjøre rundt i et slikt miljøsvin av en bil.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Har ikke ne xc 90 men en xc 70. ER kjempegodt fornøyd med den.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #7 Skrevet 26. juni 2008 Vi har og XC 70, aldri hatt så bra bil før! KJEMPEfornøyde! ANBEFALES!
Dronningen! Skrevet 26. juni 2008 #8 Skrevet 26. juni 2008 En volvo xc90 slipper ut Co2: 239 g/km. Så en så stor og tung bil fordrer at du ikke er for opptatt av å være miljøpolitisk korrekt. Hentet fra http://www.dn.no/dnBil/article1082008.ece CO2-utslipp tas inn i beregningsgrunnlaget for engangsavgiften Engangsavgiften beregnes i dag på grunnlag av kjøretøyets egenvekt, slagvolum og effekt. Det foreslås at CO2-utslipp erstatter slagvolum som en av de tre komponentene i beregningsgrunnlaget for avgiften. CO2-utslipp er mer framtidsrettet som avgiftsgrunnlag enn slagvolum, bl.a. fordi CO2-utslipp ikke er knyttet til en bestemt teknologi. De to første innslagspunktene i CO2-komponentene er satt til hhv. 120 og 140 g/km. Dette kan ses i sammenheng med en frivillig avtale mellom EU og bilindustrien i Europa, Japan og Korea om at gjennomsnittlig CO2-utslipp fra biler produsert i 2008 skal være 140 g/km og reduseres til 120 g/km i 2012. Vegdirektoratet anbefaler også å benytte disse grensene i sitt forslag til miljøklassifisering av lette kjøretøy. Det foreslås i tillegg å øke progresjonen i effektavgiften ved at satsene for de to laveste nivåene reduseres, satsen for det tredje nivået økes noe, mens satsen for det fjerde nivået økes relativt mye. Det blir også gjort små justeringer i vektkomponenten. Hensikten med endringene er å motivere til kjøp av biler med lave CO2-utslipp, samtidig som en opprettholder en gunstig fordelingsprofil på avgiften. Regjeringen vil vurdere om det skal legges økt vekt på CO2-komponenten i engangsavgiften i årene fremover.... Hentet fra statsbudsjettet for 2007. http://www.statsbudsjettet.dep.no/upload/Statsbudsjett_2007/dokumenter/pdf/skatteprp.pdf I teksten står det: "gjennomsnittlig CO2-utslipp fra biler produsert i 2008 skal være 140 g/km og reduseres til 120 g/km i 2012." Da vil jeg faktisk si at xc90 er et miljøsvin av dimensjoner med sine Co2: 239 g/km!
snartmammapåny Skrevet 26. juni 2008 #9 Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde valgt xc90! Det er faktisk ønskebilen min for tiden. Vil så gjerne ha en slik. Tror et har noe med at jeg inbiller meg at Volvo er super trafikksikkert, og så har det vært så mange ulykker her i området så jeg klarer ikke å få utav hodet mitt at jeg bare MÅ ha en volvo. Og så er xc90 bare så lekker;) Så ingen tvil om hvilken jeg hadde valgt iallefall! (Prøver desperat å overse Dronningens komentar om co2... huff.. komme på den måten å ødelegge drømmen min:S)
Dronningen! Skrevet 26. juni 2008 #10 Skrevet 26. juni 2008 Sånn, nå er du stengt inne blandt co2- utslippene.... Dessuten så er din drømme bil vanskelig å manøvrere i p- hus og lukeparkering i trange gater kan du bare glemme.... :oP En volvo xc90 slipper ut Co2: 239 g/km. Så en så stor og tung bil fordrer at du ikke er for opptatt av å være miljøpolitisk korrekt. Hentet fra http://www.dn.no/dnBil/article1082008.ece CO2-utslipp tas inn i beregningsgrunnlaget for engangsavgiften Engangsavgiften beregnes i dag på grunnlag av kjøretøyets egenvekt, slagvolum og effekt. Det foreslås at CO2-utslipp erstatter slagvolum som en av de tre komponentene i beregningsgrunnlaget for avgiften. CO2-utslipp er mer framtidsrettet som avgiftsgrunnlag enn slagvolum, bl.a. fordi CO2-utslipp ikke er knyttet til en bestemt teknologi. De to første innslagspunktene i CO2-komponentene er satt til hhv. 120 og 140 g/km. Dette kan ses i sammenheng med en frivillig avtale mellom EU og bilindustrien i Europa, Japan og Korea om at gjennomsnittlig CO2-utslipp fra biler produsert i 2008 skal være 140 g/km og reduseres til 120 g/km i 2012. Vegdirektoratet anbefaler også å benytte disse grensene i sitt forslag til miljøklassifisering av lette kjøretøy. Det foreslås i tillegg å øke progresjonen i effektavgiften ved at satsene for de to laveste nivåene reduseres, satsen for det tredje nivået økes noe, mens satsen for det fjerde nivået økes relativt mye. Det blir også gjort små justeringer i vektkomponenten. Hensikten med endringene er å motivere til kjøp av biler med lave CO2-utslipp, samtidig som en opprettholder en gunstig fordelingsprofil på avgiften. Regjeringen vil vurdere om det skal legges økt vekt på CO2-komponenten i engangsavgiften i årene fremover.... Hentet fra statsbudsjettet for 2007. http://www.statsbudsjettet.dep.no/upload/Statsbudsjett_2007/dokumenter/pdf/skattepr p.pdf I teksten står det: "gjennomsnittlig CO2-utslipp fra biler produsert i 2008 skal være 140 g/km og reduseres til 120 g/km i 2012." Da vil jeg faktisk si at xc90 er et miljøsvin av dimensjoner med sine Co2: 239 g/km!
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #11 Skrevet 26. juni 2008 De som prøver å gi deg dårlig samvittighet fordi du kjøper en Volco XC 90, de som kommer med alle disse miljøvern-varslene sine, er de som ikke har råd til sånn bil selv og er litt misunnelig )
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 26. juni 2008 #12 Skrevet 26. juni 2008 lipshit: Det skulle jeg til å svar og... Det er jo en knallbil! Vi har Q7 selv, men har flere venner som har xc90'n og ALLE av dem er fornøyde, veldig fornøyde!!! De som er så opptatt av miljøet får heller ta bussen da se!
Dronningen! Skrevet 26. juni 2008 #13 Skrevet 26. juni 2008 hahahaha... Morsomste jeg har hørt:o) Tror du virkelig at det er misunnelse det går på? Å nei jenta mi, dette går på at mitt barn ( og antageligvis ditt?) skal få bli voksne i en verden slik vi har den i dag - minus all unødvendig utslipp!!
Torpekjærringa Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 Å heldiggris )))) Sånn bil VIL jeg også ha )) VolvoXC 90 assa ) venninnen min har sånn bil - og de er dødslekre !!!!
gerd Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 26. juni 2008 Vi bor i en liten by og trenger ikke bilen til daglig. Vi har en eldre opel også og den er jo brukbar.... Gåavstand til barnehage og minst en jobb.. Skal nok selge BMWen da vi ikke trenger to fine biler. Jeg trodde forbruk hang sammen med utslipp, men det var nok feil det da. Jeg tenker på plass og sikkerhet først og fremst. Vi har nok ikke plass til tre barneseter i de bilene vi har - iallefall ikkke med to bakovervendt.
Mom2Two Skrevet 26. juni 2008 #16 Skrevet 26. juni 2008 Det stemmer kanskje for noen, mens andre bare ønsker å gi jorda videre til neste generasjon?
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #17 Skrevet 26. juni 2008 .. skjønner tankegangen, Mom2Two.. Men du tror at alt står og faller på en Volvo XC 90 fra eller til?
~sjiraff~ Skrevet 26. juni 2008 #18 Skrevet 26. juni 2008 Mine to drømmebiler!! Hadde valgt ny s-max fremfor en gammel volvo.
Mom2Two Skrevet 26. juni 2008 #19 Skrevet 26. juni 2008 Men er det ikke litt kvalmt med en tankegang om at andre må ta ansvaret? Slik som at det gjør ikke noe at jeg kaster alt søppla på gaten, for det utgjør ikke den store forskjellen? Er det greit også? Det er samme tankegangen.... Bare at utslippene fra en XC90 er verre enn å kaste søppel på gata.. Så ja, faktisk står det og faller på en XC90 fra eller til. Det er bedre at alle gjør litt for miljøet enn at noen gjør mye.. Jeg skjønner at folk som bor skikkelig på landet trenger SUVer, men at man trenger det inne i Oslo f. eks.. Det er bare jåleri. Synes faktisk det ser ganske latterlig ut, jeg. Man kan være opptatt av miljøet om man har god råd også lipshit. Synd det ikke har gått opp for deg at hver enkelts innsats teller.
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #20 Skrevet 26. juni 2008 Åh, xc90... *sikle* Bare to ting som stopper meg fra å kjøpe den 1) Jeg er student og banken ler av meg hvis jeg skal ha billån på flere hundretusen 2) Jeg prøver å være miljøbevisst og selv om bilen er råfin, så vet jeg ikke om jeg har samvittighet til å tilgrise miljøet så ekstremt mye. Bilen jeg har i dag er sikkert like ille da... men trenger jo ikke kjøpe en til som er et miljøsvin. Ang. størrelsen på den; det går fint an å manøvrere en slik bil i parkeringshus og det går fint an å lukeparkere. Så lenge man er en habil sjåfør da, og det er det vel kanskje noen i denne tråden som ikke er? ;-)
snartmammapåny Skrevet 26. juni 2008 #21 Skrevet 26. juni 2008 Yes, kom meg ut;) hehe Bor på landet, så svært lite parkeringshus og smale gater her i området, så liten og hendig å manuvrere er ikke krav jeg stiller til en bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå