Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner barna deres i barnehagen? Hvor gamle er de? Skal de være der hver dag, eller bare et par dager i uka? Jobber du? Hvor er barnet mens du er på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde egentlig planlagt at lilla skulle være sammen med pappa til hun var 2, men har funnet ut at hun trenger litt mere action enn det pappa klarer å finne på. Så her blir det bhg fra hun er 14 mnd. Har heldigvis muligheten til korte bhg dager og fri en dag i uken

Skrevet

Jeg skal ut i jobb, så småen min er 16mnd når han begynner i bhg (ikke bh:) på fulltid. Stor overgang, men barn er jo så sosiale i den alderen. Nå er han hjemme å kjeder seg med mamma.

Skrevet

Gutten min er nesten 15 mnd når han begynner i barnehage. Han skal være det 4 dager i uken.

Skrevet

Jenta mi er 17mnd når hun begynner i Bhg.

Hun skal gå hele dager og hel uke. Både jeg og pappan jobber fulltid. Hun blir vel i bhg fra 8 - 15/16 tiden

Hun er nå hos dagmamma og hun STORKOSER seg sammen med de andre barna. Hun er veldig sosial så hun trenger lekekamerater :-)

Skrevet

10 mnd var mini. Så det litt an på hvilken type han ville bli, men det ble ikke noe problem siden han er ekstremt utadvendt og godt vandt med barn som nummer 3 i ungeflokken. Han går 3 dager i uken til redusert tid, dvs 6.5 time og da sover han 2 av timene. Han begynte fordi jeg måtte få tid til å lese til eksamen, nå går han fordi han trives så utrolig bra der og jeg vil ikke ha for langt avbrudd for ham frem til høsten igjen hvor han må begynne hver dag. for da begynner jeg å jobbe 100%. Heldigvis har jeg en jobb som ikke har de lengste dagene så 1 dag må han gå 8 timer, de andre dagene holder det med 6-7 timer. Da vil han være 14 mnd.

Skrevet

Hun skal begynne i august, da er hun 15 mnd, jeg er hjemme frem til da. Blir 4 dager i uka.

Skrevet

Nikolai kommer til å begynne når han er 2 år og 2 mnd. Jeg har heltidsplass til han, men siden jeg har student så kan jeg være veldig fleksible i forhold til hvor mye han er der. Kommer til å korte dager, og han kan få slippe å dra i det hele tatt hvis han ønsker det en dag.

Skrevet

Sarah skal begynne i barnehage til høsten. Egentlig så skulle hun gå fult 5 dager i uken fordi jeg skulle studere. Nå er planene lagt på is for denne høsten grunnet sykdom.

Planen var å ha henne hjemme, men når jeg ser hvor sosial hun er og hvor mye hun koser seg med andre barn, bestemte jeg meg for å ha henne 3 korte dager i barnehagen, fra 08-0830 til sånn i 13-14 tiden..

Skrevet

mine skal etter planen være hjemme til de er 3 år.

Skrevet

Eldstemann var hos dagmamma fra 11 måneder til han var 2 år og barnehage fra da (dagm fordi vi ikke fikk barnehage) og yngstemann var hjemme med meg til vi fikk barnehageplass, 18 måneder. De stortrives i barnehage begge to, og da føles det godt å gå på jobben.

Skrevet

1 år.

Fra 0930 til 1500

jobber.

Skrevet

min var 9 måneder.

i starten var det 4 dager i uka fra 9-2

etter vært ble det 5 dager i uka fra 9-3

jeg gikk på skole, nå er det sommerferie...

Skrevet

15mnd ca. 5 dager i uka, fra 9-10 til 16.00. Gruer meg, me tror hun er veldig klar!!

Skrevet

13 mnd

full dags plass, men er som regel kun fra 9-14

Stortrives

Jeg er sykemeldt, gravid med nr 2

Skrevet

13 mnd pga jobb igjen.. Går kjempe fint.

Skrevet

Gutten min er 2,5 år. Har vært hos dagmamma i et år nå. Begynner i bhg august på storbarnsavdeling. Skal være i bhg fra 07.30 til 16.15 pga jobb og lang reisevei.Vi flytte ut av sentrum for 4 mdr siden. Slik er livet for noen...

Nå dra vi avgårde kl 07.00 med buss, tog og trikk, levere hos dagmamma kl 07.40, henter kl 15.45, er hjemme kl 17.15. Vi har som oftest lang ventetid pga forsinkelser hos NSB, Ruter osv..

Blir fint når han får bhgplass i nærmiljøet fra aug.

Skrevet

Gutten min er 1 år og skal ikke begynne i bhg ennå.

Jeg er nettopp ferdig med min ordinære permisjon, og skal nå ha minst 1 år ulønnet perm.

Skrevet

Vesla mi blir 15,5 måneder når hun starter. Vi er ikke helt sikker på hvor mye hun skal være enda. Det blir enten 4 eller 5 dager i uka - ca. 6 timer pr dag.

Skrevet

Mads er 14mnd når han begynner i bhg og han skal gå 3 dager i uken. Vi skal være hjemme 1 dag hver i 1år, så etter det får vi se!!!!!

Skrevet

sander begynte da han var 11 mnd, å han har full plass.. men jeg begynner ikke å jobbe før i slutten av juli, så det hender ofte jeg henter han før eller tar en dag fri innimellom!

Skrevet

Vår gutt begynner i august når jeg starter i jobb. Da er han 14 mnd. Jeg får ikke redusere min stilling, må jobbe 100% eller skifte jobb, derfor er han 5 dager i barnehagen. Gruer meg, men han har heldigvis storesøster på 5 i annen avd i samme bhg. De kommer til å se litt til hverandre i alle fall.

Skrevet

1. begynte i bhg når han var 3 år (stod på venteliste i 2 år)

var hjemme med meg og 2 dagbarn til han var nesten 2 og hos dagmamma i 6 mnd, til han var hjemme med meg igjen (jeg gikk sykmeldt pga bl i siste sv.skap)

2. begynte i bhg når han var 11 mnd, 50%, men siden jeg har jobbet som vikar siden jul hender det at jeg må jobbe mer enn 50% og da er han i bhg de ekstra dagene. Han går sammen med storebror så de har det veldig bra. Før han begynte i bhg var pappan hjemme i perm de dagene jeg jobba.

Skrevet

Min skal begynne når hun er 14 mnd.

Jeg skal jobb 80 % og vi har begge fleksibel arb.tid. Vil bli hentet senest kl 15 det først året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...