Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere som har hatt kynnere tidlig i sv.skapet? er førstegangs og begynte å få kynnere ca iuke 15, nå i uke 21 har jeg dem ca 3-4 ggr om dagen......grunn til bekymring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det i uke 14 og er andre gangs, og det er tidlig.

Kynnere er normalt, men kan også være en grunn til bekymring. Det er også ikke så gode kynnere som kommer av overbelastning, stress ol. Være litt oppmerksom på når du får de. :)

Skrevet

Hadde mye kynnere sist svangerskap, ofte flere i minuttet. Startet tidlig. Sjekket livmorhalsen 2 mnd før termin, hadde ikke noe virkning så jeg kunne jobbe normalt, bare litt plagsomt. Fødte en uke etter termin. Nå er jeg i uke 20, har hatt dem fra ca uke 14. merker det er litt verre når jeg ikke har gått skikkelig på do på en stund, så det er lurt å få fart i tarmsystemet. Skal på sen ul denne gangen også, må få sjekket livmorhalsen da. Første gang (10 år siden)hadde jeg bare mye kynnere mot slutten, viste seg å være rier og fødte 3 uker for tidlig og fikk en baby med svært lav fødselsvekt. Ta det opp med lege og jordmor, men det er helt normalt med kynnere.

Skrevet

3-4 om dagen er ikke noe å bekymre seg over. Men tar de helt av uten å roe seg ned når du legger deg ned og hviler må en være obs. Mine tok plutselig helt av i uke 26-27 i forrige sv.skap. Fikk plutselig godt over 40 en dag - fikk da sjekk på føden - men var ingen tegn til at det hadde påvirket livmorhalsen. to dager senere kom de m 1-2 minutters mellomrom - da ble det sengeleie og bricanyltabl( for å roe dem ned) i 1.5 mnd etterpå for da hadde de påvirket livmorhalsen. Ble forberedt på sannsynlig for tidlig fødsel - men slapp heldigvis det:) Men fødselen ble iallefall lett - kynnere er jo bra trening for livmora:) Men det er ganske få av alle gravide som opplever det jeg opplevde - stort sett er kynnerne helt uskyldige og kun livmora som trener til fødselen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...