Gå til innhold

F... tannverk! Noen tannleger her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Borret opp en plombe i en visdomstann i går. Hullet under viste seg å være for stort slik at tanna må ut. Det hadde vært greit nok hvis jeg ikke hadde gått på Marevan pga hjertesvikt i januar/februar!! (blodfortynnende) Derfor er trekking av tenner et større prosjekt med måling av blodverdier som da må være innenfor et visst nivå for at det hele kan gjennomføres. Mulig at jeg også må ha antibiotika i forkant.

Nå sitter jeg her med skikkelig tannverk. Det er fredag i morgen og hva f... gjør jeg? Er jo liten sannsynlighet for at den kan trekkes i morgen eller?

Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be tannlegen fore deg med smertestillende. Ibux kan du kanskje ikke bruke?

Skrevet

Vet ikke. Kunne ta Paracet i hvertfall så har tatt det nå. Begynner å lindre litt. Men om jeg kan gå sånn over helga..... Blir i så fall en festlig helg. :-(

Skrevet

Tannleger kan skrive ut resepter på rimelig sterk ibux, det er den vanligste medisinen de skriver ut.

Dersom du tåler ibux kan du prøve følgende blanding

ta 400 mg ibux (to stk) og 500 mg (en) paracet, men da bør du ikke kjøre bil etc for det er ganske mye medisin. Men har fått det anbefalt av lege så det er ikke farlig. Å blande Ibux og paracet gir bedre smertlindring.

Skrevet

Alle tannleger har en akutt time.Så om du ringer i morgen tidlig skal du få komme til.

Det kan hjelpe å ha en nellik spiker i tanna.

Det er ikke tull altså.Tannleger legger ofte nellik under midlertidige fyllinger.

Skrevet

Takk for alle råd. Tannlegen har sikkert akuttime, men spørsmålet er om han faktisk kan gjøre noe siden jeg mulig har for høy INR (for tynt blod) til at han kan trekke den. Ah! Det hadde vært så greit å bare bli ferdig og få den trukket ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...