Gå til innhold

Dårlig samvittighet - berettiget eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått de barna vi skal ha nå, og i og med at vi ikke har ubegrensa med lagringsplass, trenger vi å kvitte oss med det utstyret minstemann har vokst fra..

Det er her dillemmaet mitt dukker opp.. Søster'n har et barn av samme kjønn som mine og dette barnet er et drøyt år yngre enn min eldste, og et år eldre enn min yngste.. Jeg har lånt bort alt av klær, samt bilsete, dyner, leker, babygym osv. Dette har vært helt naturlig for meg. Nå da vi fikk nr.2, fikk vi naturligvis igjen alt utstyret, samt at hun låner oss igjen alt hun har hatt av klær og leker osv..

Nå kjenner jeg på at det er på tide å rydde bort vogga fra stua. Minste snur seg og vogga har ganske lave kanter, altså er den ikke ideel lenger.. -men problemet.. Kan jeg selge utstyret mitt nå?

Egentlig vil jeg jo at søstern skal kunne få bruke det hun trenger hvis hun får flere barn. Hun er under utdannelse og sier selv de ikke kommer til å prøve på nr.2 før om et par år. Ingen av oss har heller egentlig lagringsplass til utstyret.. Jeg vet jo at det ikke er mange kronene jeg får for brukt barneutstyr, men likevel hadde det vært så greit å bli kvitt det/slippe å ha det stående..

Uff.. Noen som skjønner hva jeg mener?

Jeg får dårlig samvittighet over evt. å selge utstyr som søstern trenger om noen år. Har ikke plass til å ha det stående, og skiter dessverre ikke penger, så jeg har ikke veldig lyst til å gi det bort heller.. Det er fint lite av det som er slitt.. Å tilby søster'n å kjøpe det syns jeg blir helt bak mål, for mellom familie og nære venner låner man bort "i mitt hode"..

Hjelp?!

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Har du plass til å lagre det i flere år da?

Jeg hadde kvittet meg med det. Og ikke et fnugg av dårlig samvittighet.

Skrevet

hadde gitt søsteren tilbud om å ta det ho ville ha, og så solgt resten

Skrevet

Jeg har ikke plass til å lagre avlagte klær og diverse utstyr, og har gitt det bort under forutsetning av at de som skal ha det oppbevarer det.

Skrevet

Samme som Pysa..

Spør søsteren din om det er noe hun vil ha til evt senere. Så får hun ta det og sørge for lagringen selv, også selger du det hun evt ikke vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...