Gå til innhold

Reagerte litt i går da jeg var på Ikea...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der var det folk som hadde med seg små barn i 2-3 års alder kl 22.30 på kvelden. Og det var nordmenn... Er det virkelig nødvendig? Etter mitt syn skal så små barn være kun ett sted på den tida av døgnet, og det er i senga...

Har dere med dere barna deres ut på butikker så sent? Her er vi ikke ute på noe med minstejenta etter kl 18 på kvelden vi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er som regel ikke ute så seint nei.

Men han her legger seg 20 hver kveld og frem til det er han ute. Om vi er ute da.

Skrevet

Ja, ute hjemme til de legger seg er ungene mine også på sommeren, hvis vi er ute og det er kjempevær, men ikke på shopping...

Skrevet

Ja herregud, helt grusomt altså. At du ikke ringte barnevernet med en gang! =O

Hallo, fins verre ting i verden... =P

Skrevet

Neivel.

Om jeg må på en butikk og er alene med min gutt (om mannen er på seinvakt f.eks.) så har jeg ikke noe problem med å ta ham med på det jeg skal jeg da. Ellers får man aldri gjort noe :)

Skrevet

Jeg hadde heller tatt med meg 2 åringen til IKEA,enn å være hjemme på en varm sommerkveld,om han ikke fikk sove likevel,og vi ikke skulle noe dagen etter.

Så hadde jeg handla saltlakris ;o)

Skrevet

det har hendt at vi har hatt snuppa lenger oppe men det er SJELDENT og da har vi som regel vært i privat sammenheng men halv elleve på kvelden..hjelpes...

Skrevet

kan være at de hadde ferie eller noe...

Skrevet

oooops. Jeg har hatt med jenta mi på 3 ut å spise sent om kvelden også, jeg.

Skrevet

Veldig vanlig med gråtende barn sent på kvelden på Ikea.... min erfaring også.

Skrevet

nordmenn på ferietur er ikke så nøye med klokka. Sannsynligvis var ikke det folk som bodde like i nærheten. Tror jeg kunne funnet på noe sånnt når jeg er på ferie, kanskje ikke bevisst lagt dagen opp sånn, men kanskje latt ungen sove en time ekstra på for middagen, eller om det bare ble sånn, og da bare stukket innom ikea når vi alikevel kjørte forbi om det var langt å kjøre tilbake dit i forhold til dit vi skulle.

Lillemor er vanligvis i seng i halv 8-8 tiden, men på ferie kan man være fleksible.

Skrevet

MÅ du på butikken kl 22.30 en kveld du da???

Jeg er alene med 2 små i to uker i slengen jeg, men har ALDRI opplevd å MÅTTE på butikken på den tida av døgnet... Og på Ikea er det vel neppe noe man MÅ ha på den tida.

Skrevet

Ja, det kan jo hende.. Men det var MANGE som hadde med små barn.

Skrevet

Og du har fasiten? Ikke ut med 2 åringer etter kl 18?

Skrevet

Nei, men etter 18 må jeg det. ;)

Syns egentlig å være innendørs etter 18 er ganske ekstremt også jeg da.

Jeg MÅ forresten ta ham med meg om jeg skal noe. Om klokka da er 20, så kan jeg ikke la ham være hjemme alene.

Skrevet

Hatt med jenta på restaurant på kvelden vi også, når vi var i Spania for 2 år siden.. Men der gjør jo "alle" det.. Er jo først da det er behagelig for barna, når det blir litt kjøligere..

Skrevet

Skrev jeg INNE etter 18?? Hmmm.. det har ikke jeg sett. Står at vi er ute HJEMME etter 18. Hun er 14 mnd og legger seg kl 19. Kveldsmat og vask tar jo gjerne litt tid da..

Jeg MÅ også ta med begge barna om jeg skal noe, men jeg MÅ ikke noe kl 22.30 på kvelden.. Da er det jo natta for de små og snart også for de voksne sånn strengt tatt.

Men du vekker kanskje ungen din for å komme deg ut å handle telys og dingsebomser på Ikea du...

Skrevet

He he, nå er jo ikke jeg noe særlig på Ikea da. Siden vi ikke bor i gangavstand til noe slikt. :)

Skrevet

Jepps... I`m the boss:-))

Alle har det med å gjøre det samme som meg:-)

Skrevet

Det er vel foreldre med liten tid akkurat som alle oss andre. Ikke dermed sagt at de henger ut der hver kveld med barna sine.

To stk. foreldre med full jobb som skal pusse opp/ fornye hjemmet og kanskje ikke engang bor i Oslo, må ta i bruk kveldstimene noen ganger.

Skrevet

Ikke jeg heller. 2,5 times kjøretur... Tok Ikea turen etter en Oslotur, ellers hadde jeg aldri vært i butikk så sent.

Skrevet

Men du skrev jo at dere ikke var "ute på noe med minste etter 18".

Merkelig at jeg forstår det som at dere holder henne inne etter det?

Jeg vekker aldri ungen min for å shoppe, men om ungen er våken uansett så kan den vel være med.

Og jeg syns ikke det er noe bedre at dere gjør det i ferien enn at andre gjør det i sine ferier.

Skrevet

For en dårlig setning da...

Ellers hadde jeg aldri vært på en butikk så sent.

Skrevet

Ute på noe er ikke det samme som å holde henne inne. Syns du virkelig det?

Er været fint, så er hun ute HJEMME ved de tider. Vi er heldige og har hage, som vi kan være i. Da er vi HJEMME og ikke ute på noe... Er ikke det ganske normalt med 2 små barn?

Er det ikke normalt å være hjemme en time før leggetid altså? Hmmm...

Jeg er ikke manisk på klokka, hender jo det blir senere. Men hun er ikke akkurat lett og ha med å gjøre om leggetiden forskyves.Og uansett 22.30 syns jeg er ALTFOR sent for små unger, de jeg så survet og skrek og var tydeligvis sengemodne for noen timer siden...

Skrevet

OMG!!! He he! Nordmenn er like gærne som oss utlendinger! Jeg tuller bare....men om man må ha noe fra Ikea og ikke har barnevakt så er det bare å ta de med vel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...