Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha fortlat på jobben at jeg er gravid. Sjefen over meg og han over der igjen vet det jo, for jeg var innlagt på sykehus p.g.a dehydrering, og da synes jeg de burde vite hvorfor. Men så skulle jeg ha sagt det til de andre kollegaene. Og jeg er jo egentlig ikke i "lykkelige omstendigheter" som noen vil kalle det. Jeg er singel, barnefar er et tema jeg tror jeg skal holde for meg selv. Når jeg ringte og bestilte jordmortimer og ved andre anledninger snakket med folk på sykehuset i telefonen, så utbryter de strålende: Så gøy, da. Men jeg klarer ikke aldeles være med på den strålende tonen. Jeg vil jo ha barnet, men føler meg ikke så strålende.

Og når er rett tidspunkt til å si det på jobb? Jeg sa til sjefen min i dag at det er egentlig ikke noe tidspunkt som er noe godt, og han sa da at det er tidspunkt som ikke egner seg. Hva tenkte han på da? Tenkte han på når vi skal ut på en sosial kveld neste uke, at jeg ikke bør bumpe ut med det da?

Skal jeg bare komme på jobbben en morgen, bumpe ned på plassen min og utbryte: Jeg er gravid?

Mest fristende er å bare la det gå til de kan se det av seg selv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del sa det ganske tidlig på jobben, vi er kun jenter på jobb og jeg følte vel egentlig at det ikke var noe å holde hemmelig så lenge vi jobber så tett sammen.

Men hvis det ikke er et tett samarbeid så trenger du ikke forklare dine "omstendigheter".

Folkene du jobber med har ikke noe med om du og barnefaren er lykkelig gifte eller om dere ikke har kontakt, de burde vel egentlig bare være glade på dine vegner fordi du er gravid og skal bli mamma:)

Du kan jo vente til magen kommer, eller du kan velge å si ifra hvis det er snakk om noe lignende.

Jeg vet ut av egen erfaring at det var lettere for meg at de visste det, slik at de ikke trodde jeg hadde et utrolig nært forhold til mat nå i disse tidene;)

Skrevet

Sier du det i en sosial sammenheng så alle hører det så får du plutselig mye fuzz rundt deg og mange "gratulere!!!" "å, så koselig" på en gang.. Det kan kanskje være litt voldsomt for deg når du ikke helt føler at alt er så lykkelig og fantastisk, tenker jeg da..

Jeg sa det til noen av gangen.. Jeg tok kaffe med et par kollegaer og da kom det naturlig opp at "jeg er forresten gravid". Så var det noen som snakket om å ta en fredagspils og vips fikk jeg sagt til han også.. osv..

Det er mange bebiser som blir født under mindre lykkelige omstendigheter og de kommer friske og glade til denne verden allikevel :)

Fokuser på deg selv nå og vær rundt mennesker som kjenner deg, støtter deg og som er positive!

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...