Gå til innhold

Feirer muslimene bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feirer de bursdag slik som nordmenn? Skal ha barnebursdag, og er en muslimsk jente der som er like gammel, og vi hadde bestemt å invitere alle i samme årskull....kan jeg be henne oxo, eller er det noen restriksjoner.....er ikke så inne på dette altså....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig skal du be ho! kan ikke utelatte et barn sånn. hadde skrevet en linje på innbydelsen om at ho kunne få kyllingpølser el. noe, slik at foreldrene forsto at det var ivaretatt

Skrevet

Såklart skal du be henne også! ja, de ferier bursdag, både sin egen og andres:-) De jeg vet om gjør det ialefal:-)

Skrevet

Ja, selfølgelig inviterer du henne også. Så får heller familien ta stilling til om hun skal komme eller ikke.. Men jeg mener å huske at Muslimer feirer bursdag.. Har ihvertfall jobbet sammen med en bønsj fra Pakistan, Iran og Irak (antar at de var muslimer) som feiret som bare det:)

Skrevet

Kan du ikke bare be jenta og så blir det opp til de om de vil la dattera delta eller ikke:)

Skrevet

Ja, det var et flott forslag Pysa:-)

Skrevet

Det er bare aa be henne selv om de nok ikke har samme vaner for aa feire bursdager som oss.

her nede har vi invitert alle i ungenes bursdager og noen kommer, andre ikke.

Skrevet

vil også nevne at det er over en milliard muslimer i verden, og at de på ingen måte er en ensartet gruppe

Skrevet

Ja, hadde tenkt å be henne, men var litt usikker på skikken deres....da ber jeg henne, og så kan jeg kjøpe kyllingpølser (takk for tips):) Er veldig opptatt av at ingen skal bli holdt utenfor, men måtte nå bare forhøre meg....

Skrevet

Syns jo absolutt du skal invitere som alle over har sagt :-)

Bursdager feires ikke i religionen Islam. Men som sagt over muslimer er mange og forskjellige :-) Og mange feirer jo likevel, selv om det ikke er religiøst innhold. Spesielt de som bor i land hvor det feires bursdag, feirer jo på lik linje med andre der. Men det er ikke sikkert ditt barn blir invitert til henne dersom de ikke feirer bursdag. Forresten kan det være en ide og tilby at du kan steke tilberede halalpølser også dersom hun tar med det. Det er ikke alle muslimer som spiser vanlige kyllingpølser ettersom kyllingene ikke er slaktet på halal (den måten muslimer slakter dyrene på).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...