Gå til innhold

UV-drakt nødvendig eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere det på ungene deres? Skal til Italia om ikke så mange uker.

Er i tvil om vi skal kjøpe til jentene. Vet at det vil bli litt ramaskrik om vi skal smøre 2 åringen hver 2. time, men uv-drakt ser ikke mye behagelig ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har akkurat vært en uke på Kreta, og da brukte snuppa på 23 mnd uv-drakt en god del... klaga aldri over å ha den på seg.. og den tørka fort :)

Skrevet

Jeg har vel egentlig vært veldig imot slike drakter, helt til vi var i syden nå selv. De reddet oss tør jeg påstå. Var faktisk flere barn på stranden\badeland med disse draktene enn ikke. Både nordmenn, svensker, dansker, tyskere og engelskmenn. De er ultra tynne og tørker med engang..

Barn skal jo ikke gå med vått tøy på seg, og en evt. tskjorte blir jo våt med engang, og er lite gunstig dersom barnet skal være en stund i vannet.

Lille her sin hud hadde aldri vært utsatt for slikt sollys før, og jeg så antydninger til rødhet på armene, selv med krem. Da var det deilig at han hadde denne drakten (t shirt og boxer) på seg..

Ellers hadde han ikke fått vært såpass mye i solen.

Skrevet

lurer på det samme selv. er det nødvendig teker vi da? har jo solfaktor 25 og 15..... burde ikke dte holde da? må jo være deilig å slippe en sånn drakt da...... også vet jeg ikke om jeg gidder å kjøpe det for en ferie bare?!

Skrevet

her har ungene UVdrakter og bruker dem masse !!! Naa bor vi jo i finvaeret og solen da , men de er ikke ubehagelige aa ha paa og toerker utrolig fort.

Skrevet

Uv draketer er absoultt ikke ubehagelig å ha på seg.

Og man slipper å smøre de små kroppene med tonnevis med solkrem.

Ungene trenger ikke bruke drakten fra morgen til kveld, men kan være

et fint alternativ når solen står høyest på himmelen, og solen er mest intens. Ikke alle barn vil være i skyggen akkurat da ( solvettregel ).

Når din egen skygge er like kort eller kortere enn deg selv er solen på det sterkeste.

Men på en annen side, hvis ungene ikke skal bade eller herje med vann er det like god beskyttelse å ha en farget tskjorte med god kvalitet. Jo tykkere, jo bedre beskyttelse. Og fargen har også noe å si på beskyttelsen.

Skrevet

Har skjønt det slik at Stingray er et av de beste merkene, men synes det var en litt stiv pris på dem. Rekker ikke bestille fra Australia heller, er det noen andre å anbefale? Rundt 2-300 kr? Så på Barnas Hus at de hadde til 250 tror jeg det var, er de noe tess?

Skrevet

Hvorfor er det det beste merket? En uv drakt er en uv drakt. De fleste har beskyttelse med faktor 50 +. Når vi bruker bikini/badedrakt fungerer jo det også som en uvdrakt for oss...

Skrevet

En uv-drakt er ikke en uv-drakt. Akkurat som jeans ikke bare er en jeans. Forskjellige merker, forskjellig kvalitet.

Jeg har aldri eid en uv-drakt, men det jeg har lest på nett er at Stingray er Australsk holdt på i mange år, og har et godt rykte på seg over å holde det den lover. Den er både dyr her i Norge og utlandet. Vil nok tro det er forskjellige kvalitet i en fra Stingray og Europris...og de aller fleste har ikke beskyttelse med faktor 50+, på de aller fleste har fargen på drakten noe å si om hvor mye faktor den har.

Skrevet

Hei..Hvor gammel er ungen din da? Jeg har brukt UV drakt med flyte elementer inni....men da må barnet være over 2år!

Skrevet

Skal ha til en 2 åring og en på 7 mnd.

Skrevet

Haha! Nei, da vil jeg heller betale for merkenavnet enn å kanskje utsette jenta mi for å bli solbrent bare for å spare meg noen hundrelapper = )

Skrevet

ok, titt litt på easyswim.no....

Skrevet

Takk for link!

Skrevet

Det er mannen min som har utviklet denne drakta....vi har brukt barna våres på websiden...det er dattera mi som vinker til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...