Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 år som nekter å spise skorpen på brødet. Merker han at jeg prøver å lure det i han så spytter han ut alt og nekter å spise mer. Han er ellers glad i brød og annen mat, bare ikke de skorpene..

Noen som har noe erfaringer eller gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vettu.. det gjorde ikke jeg heller da jeg var barn, vokste meg 170 høy å fått fem friske barn..:)

tror ikke du trenger å stresse sånn med det! har en 3 åring selv som ikke vil spise skorpa. han vokser flott fordi:)

Skrevet

Ikke alle som liker skorpe, ville latt det være jeg. Sønnen min spiser skorpe i perioder og i perioder ikke, akkurat det gidder jeg ikke å lage en kamp ut av : )

Skrevet

Er det så nøye da? Skorpe er ikke alltid godt :-)

Skrevet

Sønnen min, 2,5 år, spiser heller ikke skorper. Syns det er greit, er fornøyd så lenge han spiser:) Mitt tips er å la ham slippe skorpene, du kommer til å måtte kjempe langt hardere kamper etterhvert.

Pick your battles.

Skrevet

Det er jo det samme i skorpene som det er i resten av brødet, ergo er det ikke sunnere eller mindre sunt å spise opp skorpen. Hvis det ikke er veldig viktig for deg, så hadde jeg ikke laget noe sak av det :)

Min spiser som regel ikke skorpene heller og han er 2 år og 7 mnd. Noen ganger sier jeg at hvis han vil ha sterke løvetenner, så må han spise skorpe. Da går de ned på høykant! Men jeg gidder ikke mase om det, det er nok av andre ting å "mase" om :)

Gjest 2 nydeIige små
Skrevet

jeg skjærer dem av for vår, har jeg lite tid så spiser han ut av dem

ofte skjærer jeg dem opp i passe store biter også

vil jo at han skal spise så mye som mulig og ikke sitte der å tygge på en skorpe i all evighet :-)

er dette galt?

Skrevet

Gutten vår på nesten 3 år spiser heller ikke skorpene. Men hva så... Man skal vel skape et godt forhold til mat, ikke dårlige opplevelser. Jeg er sikker på at gutten vil spise skorpene etterhvert, ville ikke ha mast om det. Hvis han nekter å spise mer når du maser om skorpene, har du vel ikke oppnådd noenting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...