tiny med 3 små:) Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 kan gravide spise fenalår? fikk plutselig så lyst på det.... men vet ikke om jeg kan spise det....
PiaL Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 nei, du kan nok ikke det vil jeg tro. Fenalår er vel en type spekeskinke, og derfor kan du ikke spise det. Jeg hadde ihvertfall ikke tatt sjansen uten å steke det først, og da er det vel ikke like godt lenger...
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Hvis du fryser det i et par-tre døgn, så kan du spise det:)
Lillehjertet2 Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Njaaa, jeg har nå hørt at å fryse det bare tar knekken på toxoplasmose, ikke listeria...jeg er ikke hysterisk, men akkurat spekemat tar jeg ikke sjansen på under graviditeten. Kan spise det så mye jeg vil senere, så hvorfor tar sjansen tenker jeg..
Blixen* Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Jordmor sa til meg at Norsk spekemat var ganske ufarlig. Sjansen for å få noe smitte er svært liten. Så det kan du spise. Husker sist noen ble syke av spekemat og det er vel over ett år siden, av sognemorr. Men spekeskine er vel ganske mange år siden.
Tonjepuus89 Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 jeg fikk beskjed av min jordmor at det ikke var noe galt i å spise fenalår, så lenge det er lang tid til den går ut på dato! jeg har spist fenalår og kost meg med det!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå