Gå til innhold

Vi fikk en tur med musikk og lys

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann er ikke noe særlig for feber. Han stod opp med over 40 og feberen ville ikke gå ned. Mer paracet utover dagen, men lite hjalp. Vi fikk en time hos fastlegen og blodprøven viste høy crp og lave hvite verdier. Legen vår konkluderte med at dette er bare virus, men kom igjen i morgen for nye prøve - det kan jo bli noe bakteriellt som trenger medisin.

Hjem igjen for å ta i mot våre venne som skulle vaske litt støv i krokene og Eldstemann legger seg på en sofa. Rusler litt rundt og inn og ut, men er ofte og snakker med gutten. Så faller han ut, blir helt død i blikket og umulig å få kontakt med. River han med meg ut på terassen, vrenger av klærne og ringer 113. Gutten puster dårlig, bil blir sendt. Stakkars våre venner ble helt forskrekket når de skjønner hva som skjer og hjelper til med kalde kluter. En venninne dukker opp for å kjøre oss til bilverksted, men hun får i stedet oppdraget med å hente Lille Snupp. Trollfar skulle egentlig på sommerfest, men fant første tilgjengelige fremkomstmiddel tilbake til heimen.

Ambulanseteamet beslutter å kjøre oss inn til Riksen pga pusten og det var en stor delegasjon som tok i mot en liten kar. De var ikke så flinke til å ta blodprøver så det ble endel ekstra med skriking, men vi fikk etterhvert tatt omtrent det som måtte være av prøver. I tillegg fikk han masse ibux og paracet, antibiotika samt væske intravenøst. Vi har vært i røntgen nå i lveld og han skal få en EKG i morgen.

Nå har han sovnet, feberen er heldigvis borte og mor har fått seg en seng for natten. Gutten min har vært fjern stort sett hele kvelden og har svart i hytt og vær på spørsmål fra pleiere og leger. Hukommelsen fungerer på ingen måte godt og jeg har ved flere anledninger fortalt hvor vi er. Dette håper jeg er en reaksjon på feber og at gutten er utslitt. Nå skal mor strekke seg litt og jeg håper de ikke ringer meg i løpet av natten - det vil jo være ett godt tegn. Fra vi dro fra fastlegen til gutten var innlagt gikk det ikke en hel time engang, så man kan si at det ble en helt absurd ettermiddag.

Jeg skriver aller mest nå for å få ut tingene og bruker dette forumet som rene debriefingen. Kjenner jeg er sliten i hodet og vil sovne når jeg legger meg, men vet at det ikke vil være noen god søvn i timesvis.

Natta alle sammen

Klæm fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars dere, Trollmora! Dette hørtes ut som en ekkel opplevelse. Ikke noe morsomt når man ikke får kontakt med barna. Godt at dere fikk ambulanse og at han fikk komme inn på Riksen. Får håpe dere får sove godt i natt alle sammen, og at gutten kvikner til igjen i morgen. Tenker på dere, og en stor klem fra meg.

Skrevet

Uff, kjære Trollmora. Dette var skummelt å lese. Jeg kjenner i hele meg hvor redd jeg ville blitt. Det var godt dere fikk både lyd og lys og hjelp og at prøver ble tatt. Det er jo ikke lenge siden sist han reagerte sånn på høy feber, kanskje dere kan ha noe hjemme som tar ned de verste toppene?

Jeg sender deg en stor klem og håper med hele meg at du får sove i natt. Det vil jo som du sier være et godt tegn.

Skrevet

Kjære, kjære Trollmora....

Gutten din skal være glad han har en mamma som klarer å holde hodet kaldt i en panisk situasjon.

Jeg synes du var veldig flink og gjorde alt riktig.

Jeg får gåsehud på hele kroppen, og jeg kan kjenne på fortvilelsen over å se sitt barn så sykt... Huffameg.

Håper alt går bra med eldstemann.

Ta vare på deg selv også

Klem fra

Skrevet

Kjære deg!

Dette høres skremmende og vondt ut.Godt at du handlet så raskt.

Syke barn er det værste som finnes,jeg er glad dere er i trygge og gode hender på Riksen!

Jeg sender en sliten og redd mamma store trøsteklemmer,håper du får lukket øynene og sovet litt.

Masse god bedring til gutten din.

Skrevet

Sender deg en diger trøste klem Trollmora! For en forferdelig ettermiddag og kveld dere har hatt.

Du har vært flink til å gjøre alle de riktige tingene, og holdt hodet kaldt i krise. Heldig gutt som har slik en god mamma!!!

Håper dagen imorgen blir mye bedre, og at det blir hvile og søvn på både store og liten...

Klem klem

Skrevet

Oj oj oj, så godt at du handlet så kjapt og riktig!

Tydelig at han ikke er særlig bra på å ha feber, og det visste du tydeligvis også siden du fulgte så nøye med. Så bra at han nå er i trygge hender så trollmor kan senke skuldrene litt og la dette synke litt inn. Og debriefe. Og hvile!

Lykke til og god bedring til eldstemann!

Skrevet

Også du, husk at dette er mange rare inntrykk for gutten din, så det er ikke så rart om han er litt fjern selv om feberen er på vei ned. Tar nok litt tid for han å fordøye dette også - og forstå hva som egentlig skjedde. Er nok litt sjokkskadd han også. Ikke hverdagskost for en liten tass å være på sykehus.

Trøsteklem til sliten trollmor:-)

Skrevet

Oi da, for et sjokk. Synes du reagerte veldig bra og skjønner at du er sliten. Flink du, Trollmora :)

Håper det går bedre med lillemann og at dere er trygt hjemme fra sykehuset igjen nå!!

Klem!!

Skrevet

Så skremmende, for en fæl opplevelse.

men godt dere fikk hjelp.

Håper du får svar på hva det er og at gutten blir bedre.

Skrevet

Kjære kjære trollmora, jeg blir både redd og bekymra av dette jeg... Du er flink, og jeg håper at dere har fått noen svar i løpet av dagen i dag.

god bedring, og

god klem fra

Skrevet

Håper det går bra med gutten din nå! Dette hørtes skummelt ut. godt at dere kom dere på riksen og teamet stod klart til å ta imot.

Gode klemmer og varme tanker til deg

Skrevet

Kjenner på bekyringen når jeg leser hva du/dere opplevde!! Håper det går mye bedre med gutten din nå!

Klemmer fra meg! Tenker på dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...