Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så spent på fosterets kjønn! Lyst til å starte så smått med innkjøp snart..:)

Noen som vet fra når kan man se om det er gutt eller jente på ultralyd?

Var på ultralyd i uke 11. Da lå forsterets puls på rundt 150. Kan man skille guttebarn og jentebarn på puls så tidlig? og hva idikerer egentlig puls på 150?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er altfor tidlig å "lese" noe ut fra pulsen. Jeg venter i spenning på ordinær UL 10.juli, da skal det seriøst shoppes!! (eller kikkes i alle fall, har ikke mer penger enn jeg har godt av gitt) Tror man kan se kjønn på UL rundt uke 12 hvis man er heldig.

Skrevet

stOler ikke helt på puls greiene ...bekjent av meg hadde fått beskjed om at det var gutt hele veien...på fødestua sier de ...at det er det motsatte som kommer....at det ikke var gutt alikevel ,men ei lita jente ,som var veldig aktiv og høy puls ...hehe så jeg tror det ikke før jeg får se det ...vi har vært på Ul og sett at det er jente ...men dte kan jo enda være feil ...så det blir moro med gutt irosa hvis det skjer hehe

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det er 80 % sikkert at det er jente, så jeg vet sannelig ikke om jeg tør å shoppe enda.. :-)

Men "lillegulletvårt", du sa noe om den bekjenten av deg som hadde baby med guttepuls, mens det viste seg å være ei jente med høy puls. Men det er motsatt er det ikke? Jenter har høy puls mens gutter har lavere i teorien?

Mi lille frøken har ligget på 140 begge gangene jeg har vært å målt, og legen min tippa gutt siden pulsen var lavere enn det jenter vanligvis har. Så vi får se hva som kommer ut til slutt her :-D

Skrevet

Jeg har en gutt og en jente fra før som begge hadde typiske pulser for gutt og jente (han på 120-130 og hun på 140-160) Denne gangen har jeg en gutt i magen og han har hatt typisk "jentepuls" hver gang jeg har vært på kontroll. Alle jordmødre og leger sier at puls IKKE avgjør kjønn, at det bare er en myte (iallefall de jeg har vært borti) Kommer ann på hva de gjør akkurat når det blir målt. Dersom du måler over lengre tid SKAL pulsen variere mye fra høy til lav etter aktivitetsnivået til den lille. Dersom den er lav over lengre tid, betyr det at den sover, ikke at det er en gutt.... :o)

Skrevet

Vi fikk vite det i uke 14 sånn cirka, da sa legen at "det er ei jente!". I uke 19 fikk vi imidlertid kontramelding, det er en gutt! Tror kjønnet først blir helt tydelig rundt uke 16-17. På tidligere tidspunkt ser det nemlig temmelig likt ut der nede;)

Skrevet

Du kan jo kjøpe nøytrale ting fram til du ska på UL? =) Man skal kunne se kjønn på ordinær UL, men dette kommer helt ann på åssen babyen ligger selvfølgelig. Var på UL i uke 17+3 og til oss sa de at de trodde det var ei jente, men at de var usikkre. Så jeg kjøper ikke noen rosa klær akkurat. Er egentlig glad for at vi ikke vet kjønnet, det blir en ekstra spennening med det hele;) Så var kanskje ikke meninga at vi skulle få vite det, hehe.. Pulsen på babyen vår ligger både på 140 og 152, så dette varierer hver gang. Skal nok ikke basere deg på det nei, hehe..Og man kan faktisk ta feil selv om man ser det på UL. Lykke til!

Skrevet

De sier jo at man skal kunne skille på fosterets puls, men... Det du kan gjøre er jo og sjekke ut de kinesiske horoskopene.. :) de mener at de har rett i 99% av tilfellene.. Det har stemt med meg, og noen av mine venninner, og søster ;) litt morsomt og se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...