Gjest dagdrømmer Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 5 1/2 mnd. Vi ble henvist til nevrolog, mest for sikkerhets skyld, men lurer likevel på om noen har erfaring rundt dette?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 hmm - sa ikke hs/lege hvorfor det måtte sjekkes da? Hva var hodeomkretsen?
Gjest dagdrømmer Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Den var på 39 cm. Han er ikke så stor i seg selv heller da, men kurven på hodet var litt flatere enn på høyde/vekt, i tillegg til at fontanellen var litt liten. Hs spekulerte ikke i det, sa det kunne godt være en normal variasjon, men ville gjerne få det sjekket i tilfelle. Lurer på hva som skjer hvis f.eks. fontanellen gror sammen for tidlig?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Hvor stor var hodeomkretsen da han ble født da, det har nå vel litt å si; Jeg mener dersom han hadde lite hode ved fødselen vil det jo være naturlig at det kan fortsette å være lite... Jeg har ingen erfaringer med dette selv, men husket at jeg hadde lest om det på skravle tidligere, så søkte det opp. Her har du tråden: http://www.dinbaby.com/forum/thread/137108666 Har ikke lest igjennom den nå, så vet ikke hva som står. Håper den ikke gjør deg mer nervøs i hverfall. Uansett: Lykke til! Håper å høre fra deg hvordan det går. Klem
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 kan jo si at lillesnuppa mi hadde 42.5 på 5mdr-ktrl og 34,5 da hun ble født.
Gjest 2 nydeIige små Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 jeg har kjennskap til dette, og fått sønnen vår sjekka ut. hos oss var det bare den lokale legen som ikke helt var trygg nok på seg selv hode vokser i rykk og napp, og så lenge utviklingen til barnet går som det skal så er det ikke noe å frykte. dessuten har noen bare litt mindre hode enn andre og det er helt greit. hos oss hadde de også problemer med å måle nøyaktig fordi hode er litt flatt bak og skeivt det er to ting som kan være grunnen til at det ikke vokser som det skal, det ene er at suturene, platene i skallen ikke gror riktig i sammen, da kan de operere, høres vel dramatisk ut, men er visst relativt ukomplisert det andre er at det er feil med utviklingen av hjernen, og det kan en ikke gjøre noe med, det er svært skjeldent, og mest sannsynlig ikke det, bare ofte det er vanskelig å måle ser i papirene at vår var 42 cm på 6 mnd, men han var prematur. ingenting feil på han nå, like med som alle andre
Gjest dagdrømmer Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Takk for hjelpen:) Nei da, blir ikke så lett nervøs jeg, går egentlig ut fra at alt er i orden. Men greit å få det sjekket. Og så er det jo greit å høre at ting som høres veldig dramatisk ut, går veldig bra!
Gjest dagdrømmer Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Takk for svar:) Tror nok det er mest det som er saken her også, at man vil sjekke det ut så lenge man ikke er sikker:) Og flatt bakhode, det har jammen denne tassen her også! Litt snodig å se på, he he...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå