Gå til innhold

Hvor mye veier baby+morkake+fostervann til sammen sånn ca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner det kommer an på hvor stor baby du får osv, men hva er vanlig?

Sist gikk jeg opp nesten 20 kg, og husker rett og slett ikke hvor mye jeg gikk ned direkte etter fødselen. Veide meg kanskje heller ikke så veldig tidlig, hadde ikke vekt hjemme. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikker på hva akkurat de tingene som forsvinner under fødselen veier, men de tingene + ekstra blod i kroppen + normal mengde væske+++ er ca12kg. Resten man legger på seg er enten at man de "normale" tingene veier mer enn hos gjennomsnittet, mye væske i kroppen eller at man legger på seg...

Skrevet

Hos meg utgjorde det ca 8 kg. Babyen veide 3900 da han ble født.

Skrevet

Snuppa veide 3,5kg, morkaken ca 600g.. dagen etter fødselen var det omtrent det + litt til jeg hadde gått ned i vekt. Veldig skuffende, trodde nemlig jeg kom til å rase ned i vekt siden jeg hadde så mye vann i kroppen, men den gang ei..

Gikk opp 20kg, og nå etter 2 år har jeg bare 5kg igjen:-) Er 5 for mye, men jeg har slitt veldig for å gå ned.. og det er først de siste par-tre månedene at det har skjedd noe særlig..

jada, gleder meg til neste graviditet! hehe...

Skrevet

Jeg gikk også opp 18-19 kg første gangen, og hadde endel vann i kroppen. Hadde 5 kilo igjen da jeg ble gravid med nr to, og nå tre uker før termin har jeg bare gått opp 5 kg :) Dvs jeg ligger nesten ti kg under sluttvekta ved første graviditet :)

Skrevet

I følge lærebøkene 7-9 kilo, i tillegg bør en legge på seg ca 4 kg fett så en har litt å gå på til ammeperioden. Derfor er anbefalt vektoppgang ca 12 kilo.

Mener å ha lest en gang at man i gjennomsnitt går ned 10 kg de første 3 dagene etter fødselen. Kommer jo litt ann på hvor mye vann en har ellers i kroppen også, noen tisser jo ut mange liter de første dagene etter fødselen.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hehe...da jeg var gravid med snulla la jeg bare på meg 4 kg fra startvekt. Siden snulla var 4250 gr da hun kom ut så tok det jo ikke mange sekundene før jeg hadde mista alle ekstra kg!:P Lå ei uke på barsel, og da jeg kom hjem hadde jeg gått ned 8 kg fra før jeg fødte.

Med vesla la jeg på meg nesten 19 kg, men hadde ikke vekt i perioden etterpå så aner ikke hvordan vektnedgangen var da. Uansett gått ned disse kg og 5 til uten å ha gjort noe som helst annet enn å ha dårlig matlyst og til dels litt kvalme!:-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...