Gå til innhold

Kan det være vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går våkna eldste snuppa med en del røde prikker i ansiktet, på armene og på beina. Det går vannkopper på avd hennes i bhg, men det ser liksom ikke ut som det. Ser ut som masse myggestikk. Noen er store, mens noen er små. Ingen av dem som væsker, enda.

Noen av dere som har erfaring med vannkopper? Kan det være det?

I dag har vi sett at hun har begynt å klø på dem.

Hun var hjemme fra bhg i går og i dag. Fikk beskjed fra bhg at hvis de ikke har begynt å væske til i morra, så kunne hun få komme i bhg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Jeg hadde vannkopper når jeg var voksen, så jeg husker godt hvordan mine var, men om de begynner likt hos barn, det vet jeg ikke...

Jeg oppdaget først en vannblemme på den ene puppen og synes det var et veldig rart sted å ha en vannblemme, kunne ikke skjønne hvordan jeg hadde fått den, for den var helt lik en du feks får når du får gnagsår på en tå. Tenkte ikke noe mer over det og var på jobb hele dagen og når jeg våknet morgenen etter hadde jeg fått en del flere prikker og da skjønte jeg at det mest sannsynlig var vannkopper. Hadde fortsatt ikke mange og de klødde ikke, men alle så ut som små, runde vannblemmer.

I løpet av de neste 2-3dagene ble det flere og flere og de klødde grusomt mye uansett hva jeg gjorde:-(

Skrevet

Tja, vesla vår hadde røde prikker på kroppen og de væsket ikke, men siden det hadde gått vannkopper i bhg, tok vi henne med til legesenteret for å få deres vurdering. Og der var de brennsikre på at det var vannkopper! Så vi holdt henne nå hjemme, men fortsatt er vi ikke helt sikre på at det var vannkopper hun hadde. Lillesøstra fikk det f.eks ikke selv om de konstant ruller oppå hverandre..

Skrevet

Hmm... ikke lett dette her...

De røde prikkene har fått en liten hvit prikk inni på en del av dem. Har hørt at de får det før de begynner å væske, men gudene vet.

Det er visst ikke smittsomt hvis det ikke væsker heller sies det, så derfor fikk hun komme i bhg i morra hvis det fortsatt ikke væska.

Rart at det ikke er en prøve legen kan ta for å konstantere om det er vannkopper..!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...