Gå til innhold

Falsk possitiv klamydia test?????!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat blitt beh for underlivs betennelse.

Var hos GU og tok prøver.

Gyn ringte meg i dag,og jeg fikk nesten sjokk.

Klamydia prøven var possitiv.

Jeg vet men 110% sikkerhet at jeg aldri har vært utro.

Og gubben mener akkurat det samme.

Han skal bevise for meg sier han at han skal sjekke seg i morgen.

Ble så sjokka at jeg måtte ringe gyn tilbake og spørre åssen det er mulig.

Da sa hun det at det er mulighet for at den kan vise falsk possitiv uten at man egentlig har det.

Men nå sitter jeg her da og er øver nervøs og bekymret.

Føler at magen er brått litt vond igjen også:(

Noen andre som har opplevd liknende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett hva som har skjedd, så har nok gubben din klamydia også, hvis dere har hatt sex nylig mener jeg...så om han får bevist noe som helst på en test av seg selv vet jeg ikke.....

Kinkig situasjon. Har hørt om lignende situasjoner hvor begge parter nektet for å ha vært utro og har beskyldt hverandre. Har hørt noe om at klamydia kan dukke opp en god tid etter samleie. Alltså, kan dette komme fra et tidligere forhold, før dere traff hverandre? Har nemlig hørt at klamydia kan være latent en stund....

Skrevet

Dette har jeg ikke hatt befatning med selv, men har aldri hørt om noen som har hatt falsk positiv klamydia-test. Enten har du fått noen andres testresultater (ganske usannsynlig), ellers så har du hatt sex med noen som har klamydia.

Skrevet

Vi har vært sammen i 7,5år.

Men unnatk at 1,5år men det var før vi fikk datteren vår.

Er 3år siden hun ble født,så regner med at testenhadde slått ut føre nå.

Blir helt oppgitt over dette jeg:(

Skrevet

Hvis den er falskt positiv vil vel ikke mannens også være positiv? Da betyr det vel at det var noe galt med testen? Få mannen til å ta en og ta en ny selv også :)

Skrevet

jeg mener og ha hørt at klamydia kan ligge latent i mange år.. Så dette er faktisk som jeg har skjønt noe mannen din eller du kan ha vært bærere av i mange år.. Kanskje også før dere ble sammen??

Skrevet

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=331063

"Vanskelig spørsmål! Klamydiamikroben gir symptomer hos kvinner i bare ca. 10-20%;, mens menn vil ha plager med utflod og svie i mer enn 50%;. Mikroben kan ligge latent i underlivet i måneder - og sannsynligvis flere år. Det er derfor ikke mulig å kunne si sikkert om du har hatt Klamydia i 3 eller 10 år. Dessverre. Får man symptomer, skjer dette vanligvis 1-3 uker etter smitten.

Vennlig hilsen Dr. Peer Høvik, gynekolog"

Skrevet

Ingen tester er 100% sikre, men det er nok vanligere på de fleste at de er falsk negative. Jeg vil tro at en av dere har hatt det lenge og blitt smittet i et tidligere forhold eller at testen er falsk positiv, selvom det er veldig sjeldent. Det lureste er nok om mannen din tester seg og evt om du tester deg på nytt.

Skrevet

Såkalte hurtigtester innebærer at legen undersøker urinprøven på kontoret. Slike hurtigtester ansees for lite pålitelige. Det er stor sjanse for at man har klamydia selv om hurtigtesten viser at man ikke har det. Motsatt kan analysen vise at man har klamydia, mens man i virkeligheten ikke har det.

Fant dette da jeg googlet litt. Jeg ville spurt legen hva slags test hun tok og eventuelt tatt en ny som blir sendt inn for sjekk.

Skrevet

Du har vel blitt sjekket for klamydia tidligere i forholdet?? Da du var gravid for eksempel?? Det er jo vanlig, og var testen negativ da så har du jo blitt smittet i nyere tid. Syns uansett 7,5 år er lenge å tro at det kan ha ligget latent. Særlig når du har vært gravid i mellomtiden da de fleste infeksjoner blusser opp under graviditeter da immunforsvaret er lavere.

En latent infeksjon vil vises positiv på en test, så har du tatt en tidligere test som viste negativ, så hadde du ikke klamydia på det tidspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...