Gå til innhold

Kan noen hjelpe med dette?? (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør her inne jeg, selv om det ikke handler om baby, men om datteren vår på fire år.

For en liten tid tilbake fikk hun skikkelig vondt når hun skulle tisse. Og da mener jeg SKIKKELIG vondt! Hun nektet å gå på do ennå hun var helt tissetrengt (holdt seg i 12 timer!!!). Måtte hente henne fra barnehagen fordi hun gråt og ville til mamma. (har aldri sett henne sånn før,hun hadde så innmari vondt). vi dro til legen fordi vi tenkte urinveisinnfeksjon eller blærekatarr, men etter maaaaange timers venting på legevakten, mye gråt og vondt hadde tulla vår klart å presse ut kun noen få dråper urin for sjekk, og fått stikk i fingeren samt blitt tittet på, uten at det var bakterier eller andre sykdomstegn. Legen mente at hun hadde klødd seg så kraftig at hun var blitt veldig sår og at hun rett og slett var redd for å tisse fordi det gjorde vondt. Det ble også tatt avføringsprøver fordi legen sa at dersom hun hadde småmark i baken (synes det er så ekkelt!!!) kunne det lage kløe og at det kanskje var grunnen. Men avføringspøvene var ok. Det hele endte med at vi fikk en salve å smøre på....Den hjalp den, for det ble bedre ganske med en gang.

Hun har sluttet med bleie på dagen. Prøvde også å slutte på natta, men begynte igjen da lillebror ble født fordi det ble så mye styr. Vi tenkte at hun kanskje reagerte på bleiene så etter denne episoden sluttet vi med den igjen. Hun tisser ikke på seg hver natt, men ganske ofte... Når hun gjør det vasker jeg henne i dusjen,tørker henne og skifter på senga slik at hun ikke ligger i vått.Skulle jo derfor tro at dette var bra nok. Men nå klager hun på sårhet igjen. Har registrert at hun rett som det er klør nedentil ,og har derfor smurt henne med Silulen ,av og til Inotynol. Salven vi fikk av legen er en annen type igjen.

Det kan virke som om huden hennes er veldig sensitiv, for hun har noen tørre partier i ansiktet (som kommer og går. Kommer spes når det er kalt vær har jeg lagt merke til) og på kroppen. Kan se ut som eksem. Derfor smører jeg henne med a-krem eller en annen mild hudkrem. Hun elsker å bade og gjør kan hende det litt for ofte, men hun blir jo så møkkete i barnehagen at jeg føler hun trenger det!

Vel, det jeg lurer på er om eksem kan slå ut i underlivet også? Har lurt litt på om hun har sopp, men ville tro at det hadde vist på prøvene de tok av henne... Er det noen som har erfaring med eksem/problemhud og underliv som klør og som har noen tips? Kan det være matallergi forresten?

Vi forstår ikke hva denne kløen og disse røde tørre flekkene kommer av. Og det er så ubehagelig at hun klør sånn.. Helt til sist kan jeg jo si at jeg selv er plaget med periodevis veldig tørr og rød, irritert hud i ansiktet. Og har i alle år hatt eksem i hodet, som også kommer og går....

Takker på forhånd for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det går an å ha eksem kun i underlivet, men hva det heter eller hva det kommer av vet jeg ikke. Tror det er en autoimun sykdom. Huden blir lett irritert... Kjenner en som sliter med dette, men er liksom ikke sånn vi sitter å prater så fryktelig mye om liksom. Hun er voksen så jeg vet jo ikke om det er vanlig hos barn. Tror det kommer å går litt hos henne også.

Skrevet

Takk skal du ha for svar! Jeg skal høre med legen igjen jeg om dette! :-)

Skrevet

Er usikker på om det er hudlege eller gynekolog som har sett på dette, men regner med at fastlegen din kan si noe mer... Gynekolog med 4 åring blir liksom litt rart.

Skrevet

Ja det er litt rart kanskje... vi gikk til legevakt med dette sist vi da. Var på både offentlig og privat legekontor. Legen på private kontoret ba oss gå til hudlege dersom det kom tilbake. Så vi er nok nødt tilå gjøre det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...