Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på å høre fra riksen om de har mottatt søknaden vår for ivf-icsi. Jeg antar at jeg ikke får samtale før i høst en gang? Fyller 37 i august. Er nervøs for at vi ikke skal rekke alle tre forsøkene innen jeg fyller 38 hvis alle tre må til? Hvor lang tid er det vanlig at det går fra søknad til første behandling osv.? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...glemte å legge til: Hvis man er i gang med forsøkene og fyller 38 innen man har benyttet alle - mister man da muligheten til de siste eller får man fullføre alle allikevel så lenge man er i gang?

på forhånd tusen takk for svar :)

OG - flere der ute som nettopp har sendt inn søknad?

Skrevet

Hei vi sendte vår søknad i desember og var på forsamtale i februar og har egg utak i uke 27 altså 30juni og utover.

Men da var det ikke så ille vente tid tror jeg. etter hva jeg har hørt er det fult til langt ute i oktober desverre.

Vet desverre ikke ang alder osv. men burde jo få alle 3 når søknaden blir godkjent.

Men uansett kan du jo være heldig å få extra befruktede egg som da er tin forsøk som kan settes inn mens man venter på neste forsøk.

Lykke til. håper foten innefor er uansett:)

Skrevet

Så fort du får beina innenfor og startet med forsøk, går det slag i slag. Skulle tro du rekker tre forsøk før du fyller 38. Håper jo selvfølgelig at du slipper unna med ett :-)

Vi har rukket 10 forsøk på under tre år.

Kjør på!!!

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg blir nervøs når jeg leser at det er sååå lang ventetid på riksen. Purvis sendte først vår søknad til porsgrunn, men da jeg fikk gode referanser fra mange som har vært prøvere på riksen ringte jeg inn å ba de sende den dit i stedet da vi bor i oslo. Ringte inn i dag for å sjekke - den lå klar til å gå med posten i dag sa de. Ble litt opphengt i all logestikken det ville blitt med reiseveien til porsgrunn. Barnepass av de andre to etc. Vi vil holde dette for oss selv inntil det forhåpentligvis sitter.

Oktober? Betyr det at vi tidligst kommer inn til samtale i oktober og at det deretter går flere mnd.? Eller kan man komme i gang med forsøket allerede i okt? Hjelp! Nervepirrende dette her. Var det dumt å bytte fra porsgrunn?

Skrevet

hei:) jeg hører til på porsgrunn og når vi var til forsamtale der så kunne jeg starte opp med første behandling nesten med en gang:) jeg vil jo tro det er det samme på riksen, men tør ikke si noe sikkert. vist du går inn på hjemmesidene til riksen og porsgrunn så kan du se hvor lang ventetid de har ca:) den gangen jeg søkte hadde riksen ca 1,5 mnd lengre ventetid valgte derfor porsgrunn, men det kan jo være forandra nå. jeg tror at når du har fått gjennomslag på søknaden din så får du nok alle forsøkene dine, det ville vært merkelig om du ikke skulle fått det. så det tror jeg ikke er noe problem:) men uansett så kan du jo ringe inn og høre.. kanskje de får litt fortgang i det også ifh til alderen din og sånn:)

masse lykke til fra meg

Skrevet

hei, sjekket porsgrunn for deg, de har 2-3 mnd ventetid der nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...