Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har det vært sommeravslutning på storebrors skole og nå er det heldigvis ikke flere av den sorten på en stund. Jeg rakk å bake to kaker etter besøk i går og få på pynt på dem i dag. Heldigvis er det ikke før i august begge gutta har bursdag og det igjen blir et rush med sjokoladekakebaking.

Det er to klasser på storebrors trinn og alle fester og avslutninger feires sammen. Det blir derfor mange barn, masse lyd og masse kaker... Det fine var at de utgjorde et stort flott kor som sang morsomme sanger jeg aldri har hørt før. Det skal litt til, for jeg kan de aller fleste barnesangene i de sangbøkene vi har her i huset i hvert fall. Det dumme med at de er så mange er at det blir trangt og når alle løper, så må det gå galt til sist. To smalt i hverandre, med et stort kutt over et øye som resultat og tur på legevakta. Den andre fikk en skikkelig Donaldkul i panna, en jente måtte legge seg ned av alt blodet og en gutt måtte kaste opp for han tåler ikke synet av blod...

Storebror har alltid vært opptatt av jenter og har tydelig sin favoritt nå også. De var så søte der de sto litt på avstand og smilte til hverandre og rødmet. Da vi kom hjem kunne storebror fortelle at han gledet seg til ball i 5. klasse og at han var glad det var jentene som måtte invitere. "Det er jo menn som må fri mamma, derfor er det sånn at det er jentene som må spørre alle andre ganger". Han er helt sikker på at den utvalgte kommer til å invitere akkurat ham. Jeg smiler for meg selv og tenker at mye kan skje på to år, men jeg tror han har rett i at han helt sikkert blir invitert av en eller annen jente. Han har liksom alltid hatt "draget på jentene".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal si det er action på avslutningene hos dere. *SKRATTER*

ikke småtteri med blodutgytelser, legevktbesøk, nær besvimelser....

For en vill gjeng!

Klart storebror blir invitert på ball! Fin gutt han der igrunnen!

Skrevet

Ja, det var avslutning med smell i!

Det er så utrolig moro, og fryktelig slitsomt. Jeg blir sliten i øra etter sånne greier, jeg =0)

Og da er det deilig å komme hemmat og legge beina på bordet!

Skrevet

Det høres ut som en avslutning med høyt støynivå og blodig resultat,men sang og ungenes iver er gøy å overvære :)

Ball er moro...gutten har planene klare og det er bra!

Nå kan du hvile etter en hektisk uke med foredrag,dibbelunsj,baking og avslutning :)

Klem

Skrevet

Morsomt å høre om skoleavslutningen. Det er vel egentlig stygt å le av noen som slår seg, men jeg må le litt av han som kastet opp fordi han ikke tålte synet av blod :-) Ikke bare på film det går litt hardt for seg.

Skrevet

Forstår godt at han fine der har draget på jentene. Det kan man jo se alt ved førsteinntrykket. Det er noe med gutter som er både kjekke og snille. Og så har han noe i blikket som man ikke klarer å sette fingeren på, men som jeg lurer på om han har arvet fra mamma'n sin... Gutter som har det blikket får nok ikke være mye i fred for jentene nei;-)

Her i huset er vi ikke helt i mål ennå. Dessverre. I kveld skal vi arrangere sommerfest for jobben til gråtassen, så jeg har egentlig ikke tid til å sitte her, he-he.

Men 2 fornøyde store-snupper var det som gikk av gårde med veske til skolen i dag. Veske med bare gode ting oppi. Og store-snupp med mascara (får begynne med sminke i 7.klasse og nå er hun jo snart der, bu-hu).

Og mellom-snupp med pent innpakket oljemaleri på lerret som hun har laget til lærern sin som skal ut i barselpermisjon, bu-hu.

Og i kveld skal lille-snupp ha barnevakt for første gang og sove borte, bu-hu.

Gleder meg til ferie jeg nå:-)

Skrevet

Puh (alle sammen)!! Så herlig med en liten hjerteknuser i familien, Maud :)

Her er vi stort sett ferdig med avslutninger og kakebaking og... Selv med bare en liten småttis, blir det noen arrangement... I kveld er papsen på avslutning med den store hobbyen sin og til uka har vi båttur med jobb. Og etter det, DA kan ferien bare komme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...