Gå til innhold

Fostervannsprøve eller ikke??


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på hva tankene er rundt dette...Noen som har tatt det før? Var det vondt? Ubehagelig?? Noen som har opplevd noe negativt vedrørende fostervannprøve...jeg er veldig i tvil om jeg skal ta. Det er jo betryggende å kunne få vite at fosteret ikke har genfeil eller kromosom feil, men det er jo også en risiko for spontanabort.....selv om den er liten...

Er gravid med min første :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg har også vært i tenkeboksen angående dette temaet.

Mannen min og jeg har diskutert dette frem og tilbake før jeg ble gravid. Dette fordi vi ville ha vårt siste barn (nr. 3), og da tenker man jo at man ikke orker/har overskudd i hverdagen til noe "ekstra" jobb med et annerledes barn... Hadde også en prat med legen om temaet, som også kom med objektivt sett på saken. Ut fra dette kan man jo uansett ikke garantere for at alt går bra ved fødsel heller. Og er det store kromosonavvik/genfeil blir jo dette oppdaget i ul-kontrollen rundt uke 18. Så min beslutning har blitt at jeg ikke går til privat klinikk og sjekker ut dette, jeg lar naturen avgjøre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg vel vurdert det ut ifra alder og kanskje om det er anlegg til downs i familien eller sånn (vet ikke om det har noe å si da)

Og kanskje tatt en tur på tidlig UL i uke 12 for å se om legen kunne sett på nakkefolden da.

Var kjempenervøs for akkurat dette når jeg gikk med førstemann, veide og for imot. Men siden sjansene for en spontanabort er der, så droppet jeg det. Gadd ikke ta noen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...