Gjest Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Er det sånn at det er mer ok å ha fødselsangst enn keisersnittangst? Jeg satt og snakka med ei venninne i dag, og da vi kom inn på unger, graviditet og fødsler, nevnte jeg at jeg har angst for keisersnitt. (Hun har en unge, og den kom med keisersnitt). Hun begynnte å skrattle og klarte ikke slutte. Tror hun satt å lo i 10 min. jeg. Det var det dummeste hun hadde hørt visstnok. "Det går jo ikke an å ha angst for det?!?!" Svaret er; jo det går an. Jeg hadde helt angst for å ende opp med ks når jeg var gravid. Heldigvis ble det ikke noe problem, for fødselen gikk greit den. Men da lurer jeg bare på om det er helt rart å ha ksangst i forhold til fødselsangst?
Cecelia & jentene Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Det går helt fint å ha angst for k.snitt!!! Jeg hadde angst for det! Heldigvis gikk fødselen helt greit og uproblematisk...
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Så frekk hun var da.... Jeg var livredd under fødselen for at de skulle ta hasteks. Det var ikke langt fra. Det førte til at jeg ble mer stresset og presset mer og mer.. Ikke bra det heller.. Heldigvis fødte jeg normalt, selv om det var en dramatisk fødsel. Jeg vil føde normalt neste gang jeg skal ha barn også..
ZZzZzzZ Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 hmm nei... jeg var ganske redd for ks, og det endte faktisk med ks!! så nå er jeg mer redd for vanlig fødsel etter det jeg opplevde i forkant..:/
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Jeg var ikke redd KS når jeg ventet førstemann. Men når fødselen satte igang og JM & lege maste om at jeg MÅTTE få lillegutt ut fort, ellers ble det haste ks da fikk jeg hetta! Han ble tatt med vakum og gikk heldigvis bra. Når jeg skulle få nr 2 hadde jeg angst for ks, og når da samme prob meldte seg med nr 2 (hjerterytmen gikk ned hver gang jeg fikk rie) så steg pulsen min fra 80 til 130 hehe..... Det gikk heldigvis bra, jeg fikk han ut Nr 3 hadde jeg hvertfall angst mot ks..... Helt til jeg hadde gått med uregelmessige rier i all evighet (føltes det som) og jeg trodde at fødselen ikke var igang. Da ringte jeg ned å ba om ks haha.... Når jeg kom ned hadde jeg heldigvis 8 cm og alt gikk fint Så JO, absolutt ikke uvanlig å ha angsten mot ks!!!!
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 HA! Da skal jeg be henne lese dette. Det er ikke bare meg! Flott å høre at vi er flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå