Gå til innhold

Forfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stusser litt på en ting.... av og til leser jeg om andre- eller tredjegangsmødre oppi 30-åra som mener at det er tyngre å få nr. to eller nr. tre, og som konkluderer med at det skyldes alderen! Og i diskusjonene om "unge" vs. "gamle" mødre, bruker mange det som et argument at man er i dårligere fysisk form hvis man får barn når man er f.eks. 35 enn når man er 20. Er ikke dette bare tull, da? Jeg er 33 år, og JEG har i hvert fall ikke dårligere fysikk enn for ti år siden. Heller tvert imot! Hvis folk har forfalt såpass allerede når de er i 30-åra, lurer jeg på hvordan folk lever, altså! Jeg nekter å tro at det er noen grunn til å ha fått dårligere fysikk hvis man lever normalt sunt.

Forklaringen på at enkelte synes det er tyngre å få nr. to eller nr. tre, er åpenbar: Selvsagt er det mer slitsomt å få barn jo flere barn man har fra før! Hadde ei på 20 år hatt to fra før, tror jeg det hadde vært like ille for henne som ei på 35.

En oppfordring til alle, enten dere er "ungjenter" eller "gamlinger" i 30- eller 40-åra: Ikke tenke at vi forfaller så raskt. Lever vi sunt, blir ikke fysikken noe dårligere før vi er i overgangsalderen, i hvert fall! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe...ja, hadde det vært sånn for alle, hadde mange damer vært mye blidere.

Nånei du. Kvinner merker alderen på forskjellige tidspunkt.

Skrevet

Snakk for deg sjøl. Her forfalt man i 20 årene når man ikke visste hva alder var. Nå driver jeg bare å reparerer skadene.. :-/

Skrevet

hahaha....der sa du det... Her skal stumpene berges..formen er ikke verre enn før, men formene er en annen sak... :-/

Skrevet

Jeg har lest ett eller annet sted at kvinnekroppen er best egnet for å føde i en alder av 22 år.

Skrevet

Jeg har fått barn tidlig i tjueårene, og når jeg var noen og tredve.

Og det er en stor forskjell! Og det er at jeg tåler så sinnsykt mye dårligere våkenetter nå enn da jeg var rundt tjue! Ellers er det ingenting å si på formen :-)

Skrevet

Jada, jada, jada... og alle menn, uansett alder, burde være sammen med en 22-åring! For 22-åringer er mest fruktbare!

Selv om man liksom er "på topp" når man er 22, begynner ikke fruktbarheten å synke vesentlig før 35-årsalderen for de aller fleste. Så denne "sannheten" at kvinner er mest fruktbare når de er 22 år, er noe kvinnediskriminerende, mannssjåvinistisk TULL, kun egnet til å få alle kvinner over 22 år til å følse seg "utgått på dato"! At det er menns cædceller som er skyld i mange misdannelser og kromosomfeil, og at menns fruktbarhet synker fra 35-årsalderen, det hører vi fint lite om.

Puh.... :)

HI

Skrevet

Fordet om en takler det bedre som 20-åring betyr jo ikke at det er regelen for alle.

Se på 18-25-åringene i dag. Bukser med lave liv og DE håndtakene. Blubbfeite mer enn en ja. Alt var ikke bedre før, men seriøst så var ikke min generasjon så småfeite. Ikke så stor del av generasjonen som nå iallefall. Jeg er forøvrig 76-modell.

Jeg følte meg topp etter første barnet, føltes rar etter andre barnet og føles topp gjen etter 3. barnet. Siste fikk jeg når jeg var 31.

Skrevet

Må innrømme at jeg merker jeg har blitt eldre fysisk, og har såvidt bikka tredve. Men jeg kunne sikkert gjort mer med både kosthold og trening for å holde meg bedre.

Men føler meg ikke gammel fordet ass.

Skrevet

Selv om man lever sunt vil jo det være en viss slitasje på kroppen. Om det har mye å si for menneskes vel følelse under graviditet skal jeg ikke ha sagt noe om, men seff aldres kroppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...