Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere eller har dere tenkt å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amminga har vært mer mas enn kos i det siste. Han virker ikke like interessert lenger. Dessuten må han amme før fast føde dersom det skal bli noe amming, og når han ikke har tid til å ligge med nesen vendt innover synes jeg det kan gå så lang tid mellom måltidene hans - ca 4 timer. Prøver vi å legge han til puppen etter 3 timer er han overhodet ikke interessert. Begynner å lure på om jeg bare skal begynne å gi fast føde først også får han ta puppen etterpå dersom han har lyst - antagelig vil han jo ikke det når han da allerede er mett :/

Akkurat nå er nok jeg mer interessert i amminga enn han og da er det vel kanskje på tide å gi seg? Han er forresten 11 mnd.

Hvilket tidsintervall har dere mellom måltidene? Ammer dere før eller etter fast føde?

Hmmm....vanskelig avgjørelse :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

8,5 måneder. Da var det stopp, hun ville ikke ha mer og jeg ville ikke krangle. De sier i fra når de ikke vil ha mere.

Det begynte med at jeg ammet etter måltider. For å få ned antallet ammninger per døgn (som var 8 ganger). Vips var jeg nede på 4 ganger, men hun fikk tørre bleier. Da gav jeg mme i tillegg så etter et par uker ville hun kun ha mme.

Nå får hun mme på flaske for å få i væske, om en måned ca begynner vi med tilvenning til kumelk. Easy peasy=)

Skrevet

Jeg har tenkt å amme så lenge som mulig,, så lenge jeg har melk og han vil ha... Han er 9 mnd nå, og jeg har ingen planer om å gi meg :) Syns det er utrolig lettvint og greit å amme.. Pluss at det bare følger med positive ting med det for lillegutt :)

Men skjønner at det kan bli slitsomt i ditt tilfelle... Og du kan jo være stolt over å ha ammet han i 11 mnd :)

Vi har ingen fast tid mellom hvert måltid vi egentlig.. Han får når litt nå å da.. han spiser kortere om gangen enn før, så legger han til ganske ofte pga det.. så merker nesten at jeg øker produksjonen pga det innimellom :)

Jeg ammer innimellom før og noen ganger etter.. litt forskjellig.. Nattammer også litt enda hvis han våkner å ikke roer seg igjen...

Skrevet

Førstemann ammet jeg til han var rundt et år. På slutten var det kun om morgenen og om kvelden, han drakk en del vann og vi vennet han til kumelk rundt den tid.

Jeg satser på å amme frem til minsten er rundt året, prøver å gjøre det omtrent på samme måte som med eldste, siden det funker fint :)

Skrevet

Minstemann fullammes ennå (5 1/2 måned) men akkurat som med storesøster har jeg i grunnen ikke tenkt å holde på lengere enn begge synes det er greit. Storesøster ble ammet til hun var 11 måneder. Da begynte hun også, som du beskriver, å bare "tulle" med puppen og da sa mamma stopp :-) Hadde ikke tålmodighet til det og tenkte at jeg i grunnen hadde gjort mitt i og med jeg hade ammet så lenge. Men enhver får gjøre som han vil :-)

Skrevet

Ammet lenge ca en time før måltid. Etterhvert som det har blitt færre amminger så er jeg ikke så nøye på det. Nå får han 3 ganger; morraskvisten, dag og på sengekanten. Er 10mnd

Dagamminga gjør vi mellom de to dagsmåltidene (skive/middagsglass) Har egentlig ingen fast rytme på det, men merker at han blir sutrete og trenger den kosen. Spiller ofte ingen rolle om han akkurat har spist, eller om det er lenge sia. Begynner å gni seg mot overkroppen min :) Er veldig avhengig av når vi står opp og når/hvor lenge han sover sine to dupper. Innimellom blir det og en 4. amming.

Har tenkt å amme så lenge han vil. Begynner i barnehage v/1 år så da begrenser det antall måltider da. Men merker at utdrivingsrefleksen er skikkelig treig om dagen, og det krever en stor porsjon tålmodighet hos junior!

Skrevet

jeg hadde tenkt og stoppe da snuppa ble 6 mnd... vet ikke hvorfor egentlig. hu er 5 mnd nå og jeg vil fortsette lenger fordet jeg=) når han er 11 mnd er det kansje ikke så intr med puppen for han lenger... sånn er det desverre med noen...

lykke til uansett da=)

Skrevet

Ammet storesøster i 15 mnd, da var vi liksom ferdige begge to :) Den siste måneden var det bare på kvelden. Men i flere måneder før det var det bare på morgenen og på kvelden.

Man trenger jo ikke slutte å amme helt. Kan du ikke kutte ut dagamming og heller bare amme på kvelden/morgenen hvis han er intr?

Skrevet

ammet sist gang i 15 mnd, var bare litt for kosens skyld på slutten.

Får se nå hvor lenge vi føler for det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...