Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere eller har dere tenkt å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amminga har vært mer mas enn kos i det siste. Han virker ikke like interessert lenger. Dessuten må han amme før fast føde dersom det skal bli noe amming, og når han ikke har tid til å ligge med nesen vendt innover synes jeg det kan gå så lang tid mellom måltidene hans - ca 4 timer. Prøver vi å legge han til puppen etter 3 timer er han overhodet ikke interessert. Begynner å lure på om jeg bare skal begynne å gi fast føde først også får han ta puppen etterpå dersom han har lyst - antagelig vil han jo ikke det når han da allerede er mett :/

Akkurat nå er nok jeg mer interessert i amminga enn han og da er det vel kanskje på tide å gi seg? Han er forresten 11 mnd.

Hvilket tidsintervall har dere mellom måltidene? Ammer dere før eller etter fast føde?

Hmmm....vanskelig avgjørelse :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må først bare si at jeg beundrer deg for å amme til ungen er 11 måneder. Min lillegutt er bare 4 måneder og jeg har begynt med 2 flasker om dagen, den ene i tillegg til amming.

Ikke så lett å amme han lenger, bare om han er veeeeeldig sulten oom morningen og sant. Så jeg tenkte å holde på dagammingen til han var 6 måneder, også evt kun gi om morningen eller kvelden eller begge.

Skrevet

emilie er 10 mnd og jeg ammer enda.. jeg syns det er veldig koselig så det blir nok like ille for meg som for henne å slutte helt..!

tenkte å slutte når hun er litt over året. det er hvertfall planen da. men vi har trappet ned til 2-3 ganger om dagen.

jeg begynner å jobbe i august, innen da skal jeg bare amme 1 gang om dagen..!

Skrevet

Ammingens glansdager er sannsynligvis over...

Jeg ammet i et drøyt år sist. Denne gangen har vi slitt oss igjennom en periode med puppenekt og jeg kommer til å amme så lenge det går, sannsynligvis kortere enn sist. Da min eldste datter var 11 mnd fikk hun nesten ikke pupp på dagtid, bare morgen og kveld. Nå får mini pupp morgen, lunsj og kveld + natt. Hun er 8 mnd. Jeg synes du har vært flink, så jeg ville ikke stresse så mye med dette. Om en mnd kan hun jo få kumelk å drikke også.

Lykke til!

Skrevet

Mora mi sier at jeg kommer til å amme til ungen er komfirmant... Men det er nok lit og overdrive. Hu er jo bare 4 mnd, men er SUPER AVHENGING av puppen. Henger i den ca hver 2 time heeeeeeele døgnet, Ungen min har nok aldri hatt sultfølelse pga hun spiser så ofte.

har forsøkt å få henne til å ta flaske, men det er nytteløst. HU bare skriker da. Satser på å amme fram til 6 mnd ihvertfall og bruke flasker fra da av...

Skrevet

Har som mål å amme til hun er litt over et år, men er åpen for justeringer.. Hvis jeg var deg så ville jeg ikke ha stresset det med ammingen da babyen allerede er 11 måneder. Kanskje du kan tilby han litt som dessert, mer for kosens skyld? Hvis ikke så kan du nok trygt gå over til fast føde og flaske.

Tror forresten ikke fire timer mellom måltidene er mye. Når de blir større trenger de jo ikke å spise like ofte. Min på fem kan av og til vente en del timer hun også, og det synes jeg bare er deilig :) Så fremt babyen har godt vektoppgang ihvertfall..

Skrevet

Jeg ammet til 14 mnd, skulle gjerne holdt på lenger, men hun var mer og mer uinteressert, unntatt om natta ... Og det ble litt slitsomt å kombinere med full jobb.

Skrevet

Forrige mann ammen jeg til han var 15 mnd. Fra han var 9-10 mnd så ammet jeg kun morgen og kveld. Fikk pupp da han våknet og var sulten etter natten, og fikk pupp igjen på kvelden før leggetid. Ellers fikk han vanlige måltider og vann, evt kumelk resten av dagen.

Nå er snuppa bare 2 mnd, så har ikke tenkt så mye på det enda. Lar henne styre det selv, men jeg mannen tar over permisjonen da hun er 8 mnd, så da blir det kun pupp morgen og kveld.

Skrevet

Ammet størstemann til han var 14.5 mnd. minstemann blir 1 år i juli å han ammer jeg ca 4-5 ganger i døgnet. tar kunn noen drag på dagen da, å veldig sjelden han tar mer enn 1 pupp i gangen. ammer fortsatt på natt da selv om jeg har litt lite melk nå på natt så han blir litt sint for å si d sånn. men kommer nokk til å amme til d blir tomt tror jeg. d blir jo mindre når jeg starter i jobb osv så melken forsvinner jo gradvis.

Syns d er litt kos å amme jeg:) gruver meg litt til å slutte for når jeg gjorde d me størstemann la jeg på meg 5 kg på null komma niks. å jeg ble gravid på nytt med en gang hehe..(uansett prevansjon,men har spiral nå da)

Skrevet

Knøttet her er straks 1 år.. Ammer morgen, middag og kveld.. Om morgenen først i 4-5 tiden, og hvis han våkner før kl 6 igjen.. Da står vi opp og i bhg.. Ammer når vi kommer hjem fra jobb og bhg, rett før middagsluren hans.. Og så tilslutt etter kveldstell og rett før legging..

Ikke alltid han er like intr, men da får han litt senere.. Hvis han er sutrete og sliten etter bhg er det greit med litt pupp og kos...

Kommer nok til å fortsette å amme utover 1 år.. Ser i forhold til mine venninner som sluttet å amme ved ca 5 mnd.. Jentene deres har vært nesten konstant syk siden bhg start, knøttet har kun vært borte 1 dag.. Ikke sikkert det har en sammenheng med amminga, men kan jo være:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...