Gå til innhold

hvordan startet din fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er fødeklar å litt spent på hvordan deres fødsler startet?

startet di med rier midt på natten eller på dagtid?

gikk vannet?

få høre da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

1.gangen startet fødselen med at vannet gikk, uten forvarsel bare litt uggen i magen kvelden før, på natta kl. 3

Fikk så rier 3 timer etter, og 3 timer med rier så var gutten ute :) Så det var en rask og grei fødsel.

Venter nå nr.2 når som helst.....Har hatt murringer lenge, så er spent hvordan det hele vil starte nå. Hadde rier i helga, 10 timer med 6-10 min mellom...men ikke vonde, bare tak med mensverk. Men det ble brått slutt gitt. 5 dager siden nå, og like mange dager på overtid. Håper vannet går denne gangen oxo. Da slipper man disse falske forhåpningene som i helga ;)

Skrevet

flere?

Skrevet

Har bare en fødsel bak meg da...

Startet omtrent slik:

Jeg hadde hatt kynnere leeenge og var noen dager på overtid. En morgen jeg våknet oppdaget jeg at slimproppen hadde gått, og jeg kjente meg så "rar" i kroppen. Hadde små mensverk-lignende tak i magen og ryggen. Jeg hadde en merkelig følelse på at nå var det virkelig noe ekte på gang, følte meg rolig men samtidig sikker på at dette var annerledes enn de kynnerne jeg hadde hatt før det.

Vi dro etterhvert til sykehuset, men riene hadde ikke tatt seg godt nok opp, så vi ble sendt hjem igjen. Jeg ble gående med maserier et par døgn, var utslitt og trøtt, fikk ikke sove på natta, og det meste var helt forferdelig da syntes jeg. Jeg ble innlagt etter et par døgn med maserier, og fikk riehemmende, smertestillende og sovemedisin. Legen mente at kroppen min var for sliten til at fødselen kunne komme ordentlig i gang, og at jeg måtte hvile litt.

Fikk slappet av noen timer på natta, det var deilig :) Utpå natta merket jeg at riene kom tilbake, og de gjorde vondere og vondere. Etter det gikk det slag i slag, fikk pressrier etter 2 timer ca. Da gikk også vannet. Måtte presse ganske lenge, 2 timer, og de sto klare med sugekoppen, men jeg klarte det selv til slutt :)

Skrevet

Min fødsel startet 11 dager over termin. Den begynte i 4 tiden på morgenen. Begynte med svake rier. Trodde selvfølgelig at de var kjempe vonde. Lite viste jeg da:)

Masse lykke til. Er så sinnsykt spennende.

Skrevet

Var 5 dager på overtid og ville gjerne ha det overstått. 10 timer etter litt sengekos var babyen ute: Fikk kraftige menslignende kramper og litt vondt umiddelbart etterpå, reiste til sykehuset etter 5 timer hjemme og etter 5 timer der var det gjort - lykke til!

Skrevet

nøyaktig 2 uker før termin: mensmurringer i 2 dager, våkna av rier kl 3 på natta, slimproppen gikk rundt åtte-tida om morgenen, vannet vet jeg ikke hvor ble av men borte var det (!) og rett før halv fire var lille jenta mi ute :)

Skrevet

hos meg gikk vannet mens vi var hos naboene på besøk... knepp sa det i magen og jeg var kjapp til å komme meg på do... de merket ingenting :)

dette var vel rundt 9 på kvelden... klokken 5 på natten var gutten ute :)

Skrevet

nr 1 startet om morgenen 10 dager overtid med rier som bare økte på..var på sykehuset 4 timer så var han ute..

nr2 så hadde vi sengekos 2 dager før termin,om natten gikk vannet,ble lagt inn men ingen rier..fikk reise hjem å 1 dag før termin kom jenta..1.5 time på sykehus;)

Skrevet

Har termin i dag, og min fødsel startet med vannavgang kl 03.15 i natt. Sitter nå hjemme og venter på at riene skal ta seg opp og komme hurtigere.. hjelpes så uregelmessige de er!! Er blitt mer mellomrom mellom de, men de er blitt vondere... Er ikke lenge til jeg har prinsessen min nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...