Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elastisk, slynge osv..

Hva liker dere best? Vil gjerne ha et sjal som kan brukes lenge, fra nyfødt, er passe enkelt, hvor babyen ligger støtt og godt inntil kroppen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elastisk sjal kan brukes fra nyfødt til ca 7 måneder.

Vevd sjal kan brukes fra nyfødt til så lenge du orker å bære barnet.

Slynge kan brukes lenge, men synes ikke det er godt å bære lenge i slynge siden man blir litt sliten i skulderen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt elastisk sjal fra fødselen av og heller investert i et vevd sjal om du liker bæresjal. Det er vanskeligere å knyte et vevd sjal, så det kan være litt vanskelig å få til uten trening.

Skrevet

jeg hadde nok også kjøpt et elastisk sjal nå og investert i et vevd sjal senere... jeg har nettopp bestillt elastisk sjal fra usa... 250kr inkludert frakt og alt :) så det er jo ikke allverden.. alle jeg har snakket med skryter veldig av elastisk. det kan du jo også knyte på deg helt ferdig og så putte babyen i etterpå... enklere det en vevd sjal der du knyter inn ungen på en måte...

Skrevet

Hvor bestillte du sjalet fra Sigyn? Kommer det ekstra toll etc?

Skrevet

Enig i at elastisk er det beste i begynnelsen. Skal du ha et bæretøy nr 2 hadde jeg gått for en ringslynge. Et elastisk sjal kan blir varmt i sommervarmen (hvis sommeren kommer tilbake da ;-), og da kan en ringslynge være litt tynnere.

Skrevet

Hvor får man kjøpt elastisk sjal i Norge da?

Skrevet

på hvilken nettside har du bestillt sjal til 250 inkl frakt?? det er jo kjempe billig!!:)

Skrevet

www.krusedull.net

www.lotusbarn.no

dotedot.com

er de jeg kommer på i farten.

Sino og Gypsy Mama Bali Baby Stretch er litt tynnere - sånn med tanke på sommer, men elastiske sjal er genrelt litt tykke.

Ellers synes jeg de med avsmalede ender er best mtp knuten.

Skrevet

Ja, og så ha en del babyutstyrsbutikker Tricot Slen

Skrevet

Sino, Gypsy Mama BaliBaby Stretch, MobyWrap/MobyD, TricotSlen, MetroMama, MaM, Kaislaketho er de jeg kommer på i farten. Sikkert flere også. På nettsidene som selger bæretøy, er gjerne elastiske sjal en egen kategori.

Skrevet

Og på tettinntil.no og barnvedhjertet.no selges det en del brukt.

Og på sjalbarn.se

Skrevet

Hun har sikkert bestilt det på ebay.com. Jeg bestilte en mei tai fra USA og det kom på 160 kr inkl. frakt.

Skrevet

bestillte det på sleepywrap.com...

tror ikke det kommer på toll og slikt siden verdien på varen er under 200...

men det vil vel vise seg når det kommer i posten :)

ble tipsa om dette sjalet på tettinntil.no

Skrevet

Da har jeg bestilt også, da har jeg mei tai og sleepywrap, så da er jeg fornøyd.

Det kom på 260 kr med frakt. 48,9 dollar.

Lønner seg å bestille fra USA. En mei tai og en wrap til 410 kr. I Norge måtte du ha betalt glatt 600-1000 kr pr stk.

Skrevet

Vi har kjøpt en super bæresele/slynge fra Baby Hawk. (babayhawk.com)

Der kan man designe bæreselen selv, og velge mellom mange farver og tekstiler, slik at man får den akkurat som man vil. Rask levering fra USA og vi betalte i overkant av 500 kroner, og toll på 150 kroner.

Det fine med Baby Hawk sine produkter er at de kan brukes på større barn og. Og andre jeg kjenner som har brukt dem skryter veldig av hvor behagelig det er å bære barnet i den, og hvor enkel den er i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...