Lykkelig smil Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jobber 100% natt, flere som gjør det? Skal dere bytte til dag eller fortsetter dere med nattjobbing? Er redd for at det skal øke risikoen for abort, men så sies det jo at å jobbe tredelt er enda værre, så vet liksom ikke helt.
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Jeg jobber tredelt. Men skal slutte å jobbe natt når jeg er ferdig med denne skiftperioden. Forrige svangerskap jobbet jeg dag og kveldsvakter, men vet ikke om jeg orker det denne gangen. Tror jeg kommer til å be om å få gå bare dag.
Spent Hattiec... Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg jobber natt, men det er visst ikke selve nattarbeidet som er skadelig. Det er visst stresset det fører med seg for alle de som må drive å skifte fra den ene døgnrytmen til den andre. Siden jeg jobber kun natt så tror jeg det skal gå greit.
♡ ønsker lykke♡ Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Jeg jobber 50% natt...og fikk beskjed om at jeg IKKE skulle gå flere netter av en gynekolog. Nå venter jeg tvillinger, så det anses jo som et høyrisikosvangerskap. Men om dere søker på artikler på norsk sykepleierforbund finner dere en forskningsartikkel på dette.. Jeg leste det i fagbladet. Faktisk sies det der at nattarbeid kan øke risikoen for spontanabort med over 60%, dette gjerlder også for tidlig fødsel. Uansett tror jeg dette er veldig personavhengig, om man får nok hvile før og etter vakt...kjenner man på kroppen at man ikke blir ekstra sliten, eller ikke har hatt komplikasjoner eller gjenntatte SA før...så er det sikkert ikke verre å jobbe natt enn å jobbe i stresset på dag.. Nå er ikke jeg noen lege da :-) Men jeg synes at vi gravide skal slippe å gå natt dersom vi føler engstelse over det også :-)
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 jeg jobber 62% natt og er inne i en veldig trøtt periode for tiden. Har hatt langfri nå, men gruer meg til å begynne på igjen. Å bli flyttet til dag føler jeg blir uaktuelt da de er svært svært mange tunge stell og lite sykpl oppg i det hele tatt:o( Så er litt spent på hva som skjer fremover...
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Jeg fortalte akkurat den store nyheten til min sjef. Jeg blir omfordelt til dag etter denne skiftperioden. Beholder skifttillegget i 3 mnd. Avtalte at jeg skulle ringe hvis det skjedde uforutsette ting i løpet av sommerferien (er bare 4+2) men ville si ifra tidlig sånn at de ikke blir belastet med så innmari mye overtid i neste skiftperiode. Jeg skal jo ha 5 uker sammendhengende ferie fra 1. juli Dessuten så tar jeg utgangspunkt i at alt får bra, også får vi ta en ting om gangen.
kest Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Hei. Jeg sitter faktisk på nattjobb i skrivende stund. Jobber tredelt skift og lurer litt på hva jeg skal gjöre fremover. Er 20 uker på vei så jeg bör nok snart ta stilling til det. Har snakket med jordmor om å ta vekk 12-timers vaktene mine men er usikker på hva som skjer med resten av nattvaktene. Kan liksom ikke tenke meg å jobbe så mye formiddager heller for da må jeg stå opp kl 05. Hvis man jobber masse ettermiddagsvakter mister man jo helt kontakt med resten av familien hjemme. Litt vanskelig egentlig, men så vil man nödig gjöre noe som kan skade babyen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå