Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Huff, jeg har så vondt av søteren min... Hun har lagt på seg forferdelig mye, me jeg tror ikke helt hun innser det selv. Hun trøstespiser, det er helt tydelig, og hun kler seg IKKE etter str sin. Hun har altfor trange klær, og går i ettersittende tights og gensere. Hun er ei veldig ansiktspen jente, men nå har hun blitt så stor at hun er helt pløsete i ansiktet. Det har gått ganske raskt også. Tipper hun har lagt på seg 20-30 kilo på halvannet år. Greia er at ingen snakker om det, og ikke hun selv heller, men jeg merker at hun plages. Hun er mye yngre enn meg, snart 20 år. Hu har vært på besøk hos meg noen dager nå, og jeg har så lyst til å snakke med henne, og hjelpe henne, men jeg vet ikke hva jeg skal si. Hun stapper innpå mat og godis hele jævla dagen. Bare i dag så har hun tømt to poser med potetgull, en konfekteske, har ikke telling på hvor mye godis, og i tillegg masse mat. Skjønner ikke at hun ikke blir dårlig. Jeg laget hjemmelagde karbonader, poteter, grønnsaker og saus til maiddag, og hun hadde på full tallerken fire ganger. Hun reiste hjem i ettermiddag, og nå sitter jeg og har lyst til å ta det opp med mamma. Huff, jenta ødelegger seg jo...........
Pysa Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 problemet hennes er neppe vekten i seg selv, men at ho sliter med ett eller annet, og trøster seg med mat. jeg ville prøvd å finne ut av hva som plager ho, og ta det derfra. ordner ho opp i det, vil vekten etter en stund normalisere seg.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg tror hun sliter i forholdet til samboeren sin, men om jeg forsøker å snakke med henne om det så bare begynner hun å snakke om alt mulig annet. Ikke så lett..... Men det går på helsa løs, så tjukk som hun begyner å bli nå.
Pysa Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 jeg skjønner at du er bekymret, men om du begynner å mase med vekta hennes, vil du antagelig bare legge stein til byrden. ho er nok klar over det selv. vanskelig å hjelpe noen som ikke vil bli hjulpet.
Tante Blås Squaw Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Hva har du tenkt å tilby deg da? "Jeg ser du begynner å bli feit, skal vi trene sammen?" da vil hun garantert klikke, ingen liker å høre sånt. Ikke kritiser henne, prøv heller å oppmuntre hnne til å gjøre noe hun har glede av. Hun trenger å få noe annet å tenke på enn hva-det-nå-er som får henne til å trøstespise.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har en stesøster som var på samme viset. Og familien ville ikke snakke om det eller noe.. det var bare hysj hysj..Til slutt klarte jeg ikke mer, satte meg ned med henne, tok en alvorlig prat med henne. Det verste og beste jeg noen gang har gjort. tårefylt men verdt det. Jeg begynte med spisingen, vi tok for oss klærene, jeg ville hjelpe henne med trening og kosthold, være der for henne. Og vi snakket litt om at hun sliter med noe. Jeg og hun fikk kontaktet lege, og fikk ho videre til psykolog, Og vi begynte og trene sammen. (jeg har alltid hatt valpefett, men har ikke vært feit. men ville trene og passet sammen med henne) Nå 2år etterpå er hun mye sunnere, både sinn og kropp
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 En liten start for at hun skal se bedre ut kan jo være at du spør om dere skal dra på shopping sammen, en hyggelig tur på shopping for dere jentene, også kan du jo gi henne noen tips hvis hun spør om noe er pent, og pendle henne inn på en str. større eller plagg som er mer kledelige.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Det var ikke gjort på 123, men jeg klarte bare ikke se på det mer.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Jeg tror dette innlegge er laget for å hetse de overvektige nok en gang. Holde på myten om at overvektige spiser potetgull,snop og masse mat dagen lang. Luerer på hva slags menneske HI er jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå